EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg Jo, det är så att skolan har spärrat så att man inte kan höger klicka och få fram "egenskaper" på datorerna.
men det är endå någon som lyckas ändra Skärmupplösning på två av datorerna (och tyvärr inte till det bätter) utan till så stor att man knappt ser vad det står.
Men nu undrar jag ifall man kan ändra skärmupplösningen på något annat sätt en genom "Egenskaper"
Som T.ex genom att man skriver i någon speciel sök namn i KÖR fältet eller liknande.
StömneMedlem sedan juni 200178 inlägg I kontrollpanelen går det (om ni har tillgång till den). I min dator heter den "display" men du har nog den svenska varianten.
Varför i hela friden blockerar de förresten?
eriksMedlem sedan apr. 20011 418 inlägg Jag vet inte riktigt hur det fungerar, men jag antar att det kommer upp ett liten ruta dar det star att det ar forbjudet.
Pa sidor pa internet dar de har javascript for att forhindra hogerklickning av filer, kan man klicka jattemanga ganger jattesnabbt samtidigt som man trycker bort varningsrutan med enter. Till slut far man fram hogerklicksmenyn. Nu ar det ju langt ifran sakert att det fungerar i ditt fall.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Jag flyttar denna fråga till widowsforumet istället då den passar bättre där.
Be den som är ansvarig på nätverket att ställa in rätt upplösning åt dig.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg finns några sätt att gömma/inaktivera på, här har du ett:
http://www.winguides.com/registry/display.php/909/
Och ett till, det är kanske denna som är använd:
http://www.winguides.com/registry/display.php/167/
P.S. Det kunde varit bra med lite info om OS, det är inte säkert du har rättigheter till "Desk.cpl".
Fast har du möjlighet, gå till systemmappen, leta upp "Desk.cpl" högerklicka på den och kör den med controllpanelen(eller vad det nu heter på "ditt" OS)
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Esen, det enklaste är nog att säga till den som är ansvarig för datorsalen. Han/hon kan säkert hjälpa dig om du bara ber snällt. ;)