Har bostream som jag har haft inkopplat i en hub, nu fick jag för mig att flytta över nätverkskabeln direkt till nätverkskortet, men då slutade internet att fungera, nån som vet varför?
Kör Win2K server
16 svar · 362 visningar · startad av aleborg
Har bostream som jag har haft inkopplat i en hub, nu fick jag för mig att flytta över nätverkskabeln direkt till nätverkskortet, men då slutade internet att fungera, nån som vet varför?
Kör Win2K server
jag hade samma problem, adsl och en router, så av nån anledning skulle jag förbikoppla routern så att det gick rätt in i datorn istället.. då funkade det inte, orkade aldrig klura någe vidare på vad det berodde på, någon inställning nånstans antar jag
Ska tillägga att jag inte sitter bakom en brandvägg just nu
Är det en korsad eller rak kabel?
Det är en vanlig nätverkskabel köpt på Claes Ohlsons :e
Claes Ohlsons säljer både raka och korsade vilket är vanliga kablar ;)
ok :e
Det är en vanlig 25 m skärmad kabel, ganska rak om jag får säga det själv :e
Det som händer är antagligen att utrustningen inte har lärt sig att du har andra nätverkskort ihoppkopplade, vänta någon minut eller starta om modemet och datorn.
Teknik.
Det är antagligen arp-tabellen som spökar, den håller kopp på vilken mac-adress(nätverkskort) som har vilken ip-adress, byter man mac-adress så kan det ta ett tag innan arp-tabellen har uppdaterat sig. Eller också tvingar man fram en uppdatering igenom att starta om utrustningen som är ihopkopplade.
Gjort det men det hjälper inte :(
Testa att gå in i en kommandotolk och skriv:
ipconfig /release och därefter ipconfig /renew
Error: No adapters bound to TCP/IP are enabled for DHCP
ooups, börjar nog få för många datorer här hemma...
hade satt i den i fel dator :r :e :e :e
för många???? 25? ;)
smidigt :e
:e :e :e
Men LOL
hehehe...otroligt :e