Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Jag har en väldigt stort problem!
Inte ett enda spel med "bra" 3D-grafik fungerar! x(
Bara spel med halvdan grafik...
Exempel på spel som inte fungerar är NHL 2002(Demo), Swat 3(Demo) och Operation Flashpoint(Demo, jag är en liten demospelare ;) ).
Jag tror det kan ha något med att jag sitter med en lite äldre version av Windows 2000 Proffesional, kan det stämma?
Och isåfall: Vad ska man göra åt saken?
Ska ju iof försöka få igång XP men där är det något fel så det går inte att installera. :l
Jag har DirectX installerat(har haft 8 men har nu 8.1).
Blir det till en Windows Update? :q
Hoppas jag slipper det, sitter med modem, kanske tar lite lång tid(?)...
Tacksam för svar!
/Mika3l
yazMedlem sedan maj 20021 028 inlägg vad har du för grafikkort? Om du har någon Geforcevariant, måste du ladda ner den nyaste DetonatorDrivern från https://www.nvidia.com
Det är det enda jag kan komma på så där utan att veta mer om din datorkonfig..
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Instämmer om att det är isf grafikkortet som sätter stopp för dig ;)
yazMedlem sedan maj 20021 028 inlägg här har du direktlänk...
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000
desvärre 8.4MB, som lär ta en stund på modem....men det är det värt. glöm inte att spara den ifall du skulle behöva den längre fram....
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Har inte Geforce, jag har ett Hercules 3D Prophet 4500 64MB, det ska klara dom här spelet vanligtvis...
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Kortet klarar det säkert. Men frågan är om du har rätt drivisar ;)
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg jag har dom senaste drivisarna, men jag funderar på om det inte beror på att jag har en ouppdaterad tidig version av Windows 2000... :l
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Har du kört windows update? Om inte, gör det och ta ner det som finns för ditt kort till att börja med.
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg
Har du kört windows update? Om inte, gör det och ta ner det som finns för ditt kort till att börja med.
Jag har inte kört någon update, ska göra det nu hade jag tänkt. :)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Bra, det är ofta det som behövs. ;)
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Måste man ha SP1 om man ska installera SP2? :q
Han inte förut, har ont om tid nu också. :p