webForumDet fria alternativet

XP Pro hänger sig hela tiden?

Windows

6 svar · 253 visningar · startad av bigsky

Medlem sedan maj 2002821 inlägg
Frågan#1

Av någon anledning hänger sig XP hela tiden. Inte med en gång, utan bara då man kör igång nåt program. Det spelar ingen roll vilket. Får inga felmeddelanden annat än att programmen måste avslutas och tillslut måste man starta om. Norton kan inte hitta nåt virus, så det kan det väl inte vara? Eftersom att det verkar vara ett rätt globalt problem i hela XP och inte knutet till ett visst program, hur reparerar man installationen?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Vilka applikationer startas med automatik när du startar datorn?

Det har aldrig varit nåt problem förr och jag har inte installerat nåt nytt. Helt plötsligt var det bara såhär. Ingenting ovanligt när jag stängde av... Det är MSN Messenger, IC Login, Norton AV + Internet Security.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Har du kört windows update?

Nej, men jag är tveksam att man hinner det innan hela skiten hänger sig. Kan man reparera? Måste man installera om program och så då?

Vart hittar man administratörslösenordet för XP? Som behövs innan man kan reparera.

Ok! Det löste sig med en systemåterställning. Det visade sig att farsan lekt lite med burken utan min vetskap :) jojo.

Ett tips! Håll alla nyfikna föräldrar borta från datorn. Om de nu inte råkar veta vad de gör förstås...

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)