webForumDet fria alternativet

Växlingsfilen i xp

4 svar · 370 visningar · startad av lindroos

lindroosMedlem sedan nov. 200020 inlägg

Jag försöker sätta växlingsfilen på enhet e: där jag har xp installerat. Ändå envisas filen att, efter omstart, hamna på c:. Där vill jag inte ha den, eftersom det är lite tajt med utrymme på den partitionen. Vad göra??
Datorn körs hemma med 2 os...nämda xp samt me.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Normalt ska växlingsfilen hamna på samma partition som operativet är installerat!? Därför låter det lite konstigt att operativet skulle flytta den efter varje omstart!?
Är du säker på att du gör rätt? :q :)

Ja, rätt säker. Jag har flyttat växlingsfiler förut i olika os, aldrig några problem. Här sätter jag lägsta o högsta storlek till samma (400 mb), markerar e: samt aktiverar och startar om. Allt enligt konstens alla regler.
Har även testat att sätta olika storlekar, men det hjälper inte. På c: hamnar filen i den storlek som xp tycker är lagom, ca 200 mb.
:q

bloSSAMedlem sedan sep. 2000116 inlägg

du kanske måste markera C:, markera 'ingen växlingsfil' och sen trycka på aktivera?

Jag har testat även det. Har även testat att sätta en fil på c: till 2 mb (som är lägsta storlek) samt en till e: på 400 mb. Vid enstaka tillfällen hamnar filen där jag vill den skall vara, men vid nästa omstart kan den likväl ligga på c: och vara 200 mb! Enerverande, minst sagt.

123 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)