webForumDet fria alternativet

Windows XP views

3 svar · 249 visningar · startad av Skarre

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Den senaste tiden har min irritation på Windows XP:s utforskare ökat markant. Jag har alltid inställningen "detaljerad lista" när jag visar mina filer och har förstås ställt in detta även under "Tools > Folder options > View > Apply to all folders" så att alla mappar ser likadana ut. Irritationsmomentet ligger i att utforskaren titt som tätt bestämmer sig för att själv välja hur jag vill se mina filer, och då väljer den oftast "Tiles" (kan inte den svenska motsvarigheten). Har någon annan råkat ut för detta så får han/hon gärna tipsa om hur man bankar vett i explorer. :)

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Jag har samma problem. Det är helskumt.

Jag har alltid List-läget. Går jag från en webbsida till en mapp hamnar jag alltid i Tiles-läget eller i Icons-läget. Går jag till en felaktig adress (t.ex. EE:) hamnar jag också i Tiles-läget när jag går tillbaka. Fruktansvärt störande.

Jag har ingen lösning, förutom att skilja på webbläsare och mapp-bläddrare. Lite trist eftersom integrationen av Internet Explorer och mappar blir helt onödig.

En annan stor irritation jag har är att fönstret alltid låser sig ett lång tag när jag går till en ftp-server eller en nätverksenhet.

Skulle gärna byta ut Explorer mot något annat, men eftersom den är integrerad precis överallt går det ju inte.

renegadeMedlem sedan dec. 200196 inlägg

Om ni vill slippa alla problem med utforskaren kan jag rekomendera Windows Commander, använder den flitigt själv och den behåller inställningarna för hur filerna ska visas :)

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Windows commander är inte ett alternativ för min del. Jag gillar inte den. För att förtydliga så har mitt problem inte med integrationen i Internet Explorer att göra eftersom jag inte drar nytta av denna. Detta sker helt och hållet i utforskaren (explorer), ofta när jag skapar en ny mapp.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)