SkarreMedlem sedan apr. 20012 447 inlägg
Jag märkte precis att datorn kändes lite slö och kollade för säkerhets skull om några misstänkta processer var igång. Jag hittade ett par nya som jag inte känner igen, men jag är inte säker på vad det är för någonting. Vet någon hur man spårar en process och tar reda på vilket program/service det rör sig om?
Jag är lite orolig att jag fått ett virus för jag har enligt min brandvägg blivit "attackerad" 10 gånger de senaste 5 minuterna.
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Vilken process gäller det?
Bl.a. "NOPDB.EXE", men jag skulle gärna vilja veta hur man spårar en process för framtida referens.
En vild gissning är att det troligtvis är Norton Speed Disk som är igång helt enkelt. Kolla om den filen finns i C:\Program files\Norton Speed Disk\
Mycket riktigt! Jag frågar mig genast varför jag inte använde hjärnan i det här fallet. Så svårt ska det inte vara att söka efter en .exe-fil. :D :r
Man blir sån ibland har jag märkt. ;)
SweyMedlem sedan apr. 20002 000 inlägg
Sedan kan man ju fråga sig varför filen heter NOPDB.EXE och inte Norton SpeedDisk.exe. Det var mycket lång tid sedan filnamn var begränsade till 8+3 tecken. Om filen hade haft ett bättre namn skulle du inte behövt fråga.