webForumDet fria alternativet

Knorrande discar xp

4 svar · 231 visningar · startad av McD

McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg

Halloj, Nu är man igång igen...

Blev så less på min dator som jobbar någe grymt när jag inte använder den... tog fram resurshanteraren och kolla läget lite på de resurser som används (när jag inte använder datorn) Det visade sig att två program typ använde upp till 100% av min processorkapacitet när datorn från min sida var inaktiv. Då kan ni tänka er det enormt höga oljudet som det för med sig.

Sökte på nätet efter dessa två program som jag tappat namnet på nu men de hörde till någon form av indextjänst.

Gick in och stoppade detta oerhörda värdelösa pryl.

(var min webserver samt system något som xp körde index på hela tiden)

Till min fråga :e

Vad har jag gjort, har jag pajjat allt nu när jag stängde av detta???

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

No, men du har stängt av indexeringstjänsten. Den brukar vara igång till och från. Kör du en webserver tror jag att det kan vara bra att låta den gå, men jag är inte hundra. :)

k, kolla läget är du snäll rikard. Funkar ju inte att ha den igång om jag även ska köra en spelserver på samma maskin. Tänk dig lagget när cpu:n kör i 100% :(

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jo, men minns jag rätt brukar den lägga av efter en dag eller två - när alla indexeringar är klara. Därefter ska den övergå till uppdateringar vilket inte ska vara till närmelsevis lika krävande.

Tack!

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)