webForumDet fria alternativet

Windows media player

7 svar · 348 visningar · startad av AG

AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg

Kan man ladda hem "steamade" filmer? Försöker ladda hem dessa men vet ej hur man skall göra, går det över huvudtaget?

Andreas

DwarfenMedlem sedan jan. 2002241 inlägg

steamade? du menar väl streamde? har inte hört talas om ångade filmer ;D...nja, det borde ju gå att spara dem på hdd:n efter att du har sett den, eftersom den lagras i chachen, men jag vet inte hur...
Om du kommer på det kan du väl skriva ett inlägg?

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Dwarfen>> Om du nu skall klaga på hur folk stavar så titta först hur du själv stavar. :l

AG>> Har du testat att högerklicka och välja Spara mål som?

Klart skulle det vara streamade, har ovan att skriva och aldrig läsa igenom efter.

På streamade filmer finns inte funktion "Spara mål som", dock finns den på icke streamade filmer.

Vore ju helt befängt om det inte gick att ladda ner dem.

Andreas

JonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg

Hela grundtanken med streamade filmer är från början att man inte ska kunna ladda ner dem... Då kan man ju ta betalt för saker och ting ;)

asf filer innehåller all info medans asx filer bara är nån kb och säger åt en mediaserver att skicka data till en klient typ...

Lite info...

Dock har jag väldigt svårt att tro att detta inte går :)
Något säger mig att det borde finnas ett tämligen enkelt sätt att spara dem, eller?

Andreas

BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg

Sök efter ett litet program kallat ASFRecorder. Det är rätt gammalt men funkar på de flesta servrar (de som admin inte konfat rätt för att skydda asf filen ;) )

breakmanMedlem sedan nov. 200120 inlägg

StreamBox VCR är ett annat program som fungerar rätt bra... http://home-1.worldonline.nl/~staak/vcr.htm

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)