McDMedlem sedan mars 20002 137 inlägg
Tack för visat intresse för Windows Update
Windows Update är ett onlinetillägg till Windows som hjälper dig att få ut så mycket som möjligt av din dator.
Du måste köra någon version av Microsoft Windows för att kunna använda Windows Update.'¨
Älskar mitt nya operativ win xp :e
SicoMedlem sedan maj 20001 980 inlägg
Xp är nog det sämsta hittills.. hellre ME än XP .. dess lekpark får mig att må dåligt :l
ReeferMedlem sedan dec. 20002 114 inlägg
Jämför man XP med ME så vet man inte vad man pratar om.
SPiNMedlem sedan mars 20005 832 inlägg
Hm, jag har knappt sett XP - än mindre använt det - så skulle någon vilja tala om hur mycket det är som skiljer från Win2k till XP mer än bara grafiken?
Ursprungligen av SPiN Hm, jag har knappt sett XP - än mindre använt det - så skulle någon vilja tala om hur mycket det är som skiljer från Win2k till XP mer än bara grafiken?
http://www.microsoft.com/sverige/products/windows/xp/professional/guide/featurecomp.asp
I övrigt kan man säga att den stora grejen med XP är juh att den "för NT till folket" inte bara vi tecchies -som tidigare kört olika NT verrror och W2k, utan alla får ett Windowsystem som tekniskt sett inte är ett skämt (i motsats till W9X/ME) -om du köpt W2k Pro och är nöjd med den så finns det ingen anledning att uppgradera förrens nästa NT verra kommer, codename "Longhorn" som kommer att vara en ganska kraftig uppgradering (bla en helt ny mediateknologi) och det första Windows som är fullt .NET integrerat
Dock till hör jag själv dom tecchies som alltid vill köra "the latest and greatest" och då är XP Pro ett självklart val för mig...
mjo XP e bättre än ME men jag lägger nog hellre in ME istället, för jag hatar verkligen upplägget i XP
TengbladMedlem sedan dec. 19996 590 inlägg
ME är den sämsta verren av windows. XP och 2K är klart dom stabilaste. Jag skulle hällre välja 98an än ME om det vore så.
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Vad är det du hatar i upplägget Sico?
alla typ "genvägar" som dom har för att konfiguera systemet .. kontrollpanelen..allt.. har inte grejat så mkt i det så jag kan inte förklara exakt..
mjo visst vet jag allt att me e bland dom sämsta men xp är som en lekstuga.. varför ska allt va så himla användarvänligt? man får ju sitta å ta bort ett 20'tal funktioner innan det blir som man vill ha det.. å då är det ändå inte bra
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 282 inlägg
Jag tycker inte alls att XP är särskilt användarvänligt. Hur jag än gör så försöker det att vara överdrivet trevligt och hjälpsamt. Jag skiter i att jag kan skapa ett bildgalleri med mina bilder, jag ville konvertera dom till PNG-format ditt skitsystem!
Nej, den minst sämsta versionen av Windows är fortfarande Windows 2000 Professional. Det bästa operativsystemet alla klasser är fortfarande MacOS X.
His Divine ShadowMedlem sedan sep. 20002 748 inlägg
Gillar man inte hur det är i XP så fixar man det istället.
Det är ju inte precis svårt heller, min dator uppträder som en 2k box med undantag för mitt eget "theme".
Ursprungligen av His Divine Shadow Gillar man inte hur det är i XP så fixar man det istället.
Det är ju inte precis svårt heller, min dator uppträder som en 2k box med undantag för mitt eget "theme".
Det är ingen ide HDS, chainsaw skriver av sig lite ångest inför kernelkompileringarna bara och då råkar Windows alltid illa ut.
SkarreMedlem sedan apr. 20012 447 inlägg
Sico, om det enda som hindrar dig från att uppgradera är GUI:et etc. så bör du vara medveten om att du kan be alla snälla genvägar och features att försvinna och till stor del få XP att se ut som W2K. XP är najs tycker jag. :)
GunnarDMedlem sedan juni 20014 250 inlägg
Kan man stänga av alla dessa "wizards" som dyker upp då och då?
Ett par exempel:
* Den som med (o)jämna mellanrum påstår att jag har oanvända genvägar på skrivbordet och frågar om jag vill ta bort dom.
* Om man använder msconfig för att ta bort ex. startup program och nästa gång man startat om datorn påstår att någotning har hänt, vill du ändra tillbaka.
* Så fort ett program krashar, eller man avslutar det med "task manager" så vill den skicka en raport till MS.
SkarreMedlem sedan apr. 20012 447 inlägg
De två första exemplen har jag aldrig varit med om, men det sista kan du åtgärda genom att följa denna länk:
http://www.techtv.com/callforhelp/answerstips/story/0,24330,3362242,00.html
Det är ingen ide HDS, chainsaw skriver av sig lite ångest inför kernelkompileringarna bara och då råkar Windows alltid illa ut.
Jag har aldrig kompilerat om kerneln till MacOS X. Någonsin. Däremot så har jag vid två tillfällen skrivit en binärpatch till MS-DOS som överlagrade int 21h och korrigerade två buggar i version 6.22 när den var aktuell.
Jag skriver inte elaka saker om Windows för att vara tuff eller för att få utlopp för min mörka Linux-sida, jag gör det för att jag genuint avskyr skräpet. Från den dag jag startade Windows 3.0 så har det aldrig fungerat riktigt bra för mig, och lika mycket som jag hatar Windows så hatar Windows mig tillbaka. Vid ett tillfälle satte jag mig ner framför en dator med Windows 98 och tryckte på Enter för att komma förbi inloggningsrutan. Datorn hängde sig och fick installeras om. En av mina bästa polare blir kallsvettig varje gång jag pillar på hans dator, eftersom den är stabil i hans händer men kraschar konstant så fort jag närmar mig.
Har jag någon sorts magnetiskt fält som aktiverar all buggig programkod?
Jag skriver inte elaka saker om Windows för att vara tuff eller för att få utlopp för min mörka Linux-sida, jag gör det för att jag genuint avskyr skräpet.
Skitsnack, är det därför som du alltid använder Windows 2000 när du loggar in på wF?
McDMedlem sedan mars 20002 137 inlägg
Så där, nu har man tvåtusen igen :e
Skitsnack, är det därför som du alltid använder Windows 2000 när du loggar in på wF?
Japp. Det är, som jag har sagt vid ett flertal tillfällen, den minst sämsta Windows-versionen. Dessutom är det oftast så att jag kollar wF från jobbet. Ja, jag sitter där även nu... *suck*
crisse6Medlem sedan dec. 20002 441 inlägg
Jag alskar WinXP! Det ar snyggt, enkelt och mycket stabilt! Min dator hangde sig aldrig med XP! Uhhh.... saknar det :(