Jag råkade klicka på en programfil (Roger Wilco Base Station) som gör att progammet installerar en NT-tjänst och hostar en Base Station på min dator varje gång den startar. Hur avinstallerar man en sådan NT-tjänst? Det hjälper inte att avinstallera programmet. Jag kör XP Pro. Klickar man på programmet igen står det inte hur man göra för att avinstallera NT-tjänsten.
Avinstallera NT-tjänst?
5 svar · 383 visningar · startad av bigsky
Ok, jag har den filen nu. Hur ska jag använda den? Den funkar på Win XP Pro, va? Kan man använda filen direkt genom att bara köra den eller måste man använda något adminprogram i xp i samband med filen? Jag vill alltså bara få upp en lista med installerade tjänster där jag kan välja att ta bort Roger Wilco Base Station så att det inte körs som en tjänst vid varje uppstart.
Dubbelklicka för att installera, den vill lägga sig i "c:\program\resource kit" sedan går du dit med kommandotolken, dvs "cd program\resource kit" och skriver "delsrv /?" för att se kommandoväxlarna.
Obs att du avinstallerar själva programmet först sedan kör du med det här verktyget.
Du får ursäkta om jag inte är nåt datasnille, jag öppnade tolken och skrev vägen till programmet d:\program\resource kit\delsrv.exe /? Prövade också att skriva d:\program\resource kit\delsrv /? Men det står bara att det inte är ett internt, externt, program eller kommandofil?