Min fars "nya" dator strular som bara den. Främst är det modemet, internt (model märke okänt), som bråkar. Modemet kraschar med blåskärm och nått krytpiskt om fel i VXD som jag inte lyckats klura vad. Däremot så när jag skummade igenom system infon (heter den så?) så fan jag under problemenheter Felkod 22 för IRQ-hållare för PCI IRQ-styrning.
Datorspec: P IV (en massa MHz), Sounblaster Live, Näterverkskort som inte används, GeForce 4 detta styrs av Win ME.
SysInfo
Så vad är felkod 22 egentligen?
Felkod 22?
7 svar · 551 visningar · startad av Klös
"Dessutom så bör adressen vara Q310123 "
:q
Okey... men kolla upp vad det e för chipset på modemet o kolla i PC/hårdvara där finn de som har haft liknade problem med interna modem.
Äh din länk funkade inte i varken IE eller Mozilla så jag fick söka själv...
Ska kolla på modemet när jag ser den datorn igen... typ till helgen :)
Det verkar inte vara felkod 22 som är ditt problem med hängningarna.
Citerat ur MS knowlegde base Q272291 :
SYMPTOMS
When you use the Microsoft System Information tool (Msinfo32.exe) to view problem devices in your computer, entries for "ACPI IRQ Holder for PCI IRQ Steering" may be listed. This may occur even if IRQ steering is working correctly. The entries may look like:
"ACPI IRQ Holder for PCI IRQ Steering ACPI\*PNP0C0F\00000005 22"
These entries represent ACPI Holder for IRQ Steering data structures that did not start (error code 22).
CAUSE
This behavior can occur if you change hardware in your computer and the IRQ holder is no longer required. IRQ holders for PCI steering are listed with error code 22 when they are not in use. Although IRQ holders for PCI steering that are not in use are not displayed in Device Manager, the System Information tool displays them.
Gå vidare från länken ovan och felsök modemet.
Lite mer info om (eventuella) boven
Smart Link 56K Voice Modem (internt PCI, COM3)
serienr: 986338029
Chipset: ICH2
ModemCodec SIL-22 (sec)
Jag har inte hittat något annat än nyare drivrutiner av värde om modemet.
Pröva flytta modemet till annan pci-slot och installera som ett standardmodem med MS standarddrivrutin.
Det kan vara fel på modemet oxå. Billiga att få tag på.