webForumDet fria alternativet

kolla upp när "senast fungerande konfiguration" är skapad

Windows

4 svar · 383 visningar · startad av Sico

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg
Frågan#1

.. precis, kan man göra det? hur? .. fick lite problem med datorn och några filer va kaputt men fick igång den tack vara denna funktionen.. men vill gjärna veta när konfigurationen är skapad...

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag har rotat lite, men inte hittat någon sådan information. Jag tycker dock att det borde stå någonstans - om inte annat i registret.

Reefer, du har inte någon bra idé om var det kan finnas?

det ser mörkt ut eller? jag hittar inget :(

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Windows 2000 och XP skapar en ny "last known good" punkt för uppgifterna under HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet samt dom tjänster och drivrutiner som startas utan problem varje gång som en användare startar upp och framgångsrikt loggar in på systemet, inte dessförinnan, därför är det alltså som sagt den maskinkonfiguration som Sico hade senaste gången som han startade upp och framgångsrikt loggade in på systemet som han nu kör med.

Med det sagt så har jag bestämt för mig att råbrutala och stentuffa NT 4.0 hade en folder som hette just "last known good" eller "last good" i WINNT foldern.

jag råkade ut för detta en gång innan för ett tag sen.. å då tog den en konf som va över 1mån gammal för jag kände igen det gamla ip-nummret som jag hade på ett LAN..

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)