Nu har det hänt igen :( Datorn börjar bråka utan att den ens blir stressad. Så jag undrar om något av följande program är kända "bråkmakare":
Winamp 2.79
JRE 1.4.0 (java plug-in)
Mozilla 0.9.9 (shockwave och flash för Mozilla/ netscape 6.X)
ICQ 2001b #3659
MCAfee 6.02.1019.1 (testverion 30 dar)
Logitechs drivare/program för råttor & tangentbord (em_exec, Itouch, KBDtray)
Andra program som går i bakgrunden samtidigt men som jag inte haft problem med förut: Tiny Personal Firewall
Vad som händer är att datorn tvärhänger sig utan någon som helst anledning, det är bara reset som hjälper. Vid några tillfällen har hängningarna kommit när jag försöker starta något via genvägar på skrivbordet eller dubbelklickar på filer.
OS och sånt Win98 (patchat till max vet dock inte om jag har installerat patchen som hindrar windows att stänga innan cachet på HDD:n är "tömt") IE (6.0.2600.000).
Om du har en massa extratjafs igång på din icq så kan den ställa till en del hängningar men har du den som man bör ha den, dvs utan alla onödiga saker, så ställer den inte till nåt direkt.
Jag har inte installerat något extra tjafs till ICQ:n.
Jag misstänker oxå MCAfee pga av att det är det program som kollar allt "hårdast". Menmen jag vill inte vara utan skydd så lite moment 22 blir det allt....
Jag menar inte extrainstallerade saker utan de som följer med som standard. Dvs, shortcut-bar, top buttons, contact list buttons, tool-tips och såna saker.
Det var nog MC Afee som var boven till hängnigarna, om jag minns rätt så har jag inte fått någon BSOD eller hängning sedan 2002-04-27 18:29 :)
Jag testar med F-Secure istället.