Magdalena1961Medlem sedan apr. 20026 inlägg
Utrustad med ny dator och WindowsXP... men blir så trött på att jag inte kan hantera systemet.
Kan någon berätta för mig hur jag får utforskaren att öppna alla mapparna som lista istället för i mappar? Jag vill ha en permanent ändring som gäller alla mappar i hela systemet.
Tacksam för hjälp
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Välkommen till webForum Magdalena1961
I kontrollpanelen finns det en ikon som heter Mappalternativ och i den finns det en flik som heter Visning. När du har ställt in precis som du vill ha alla mappar så går du in där och klickar på Använd i alla mappar.
Klart
Jag har varit där, men förstår ändå inte.
Vilka rutor skall jag ha iklickade/ ej iklickade för att uppnå resulatet "detaljerad lista" istället för "sammanställning" som den visar nu för alla mappar i systemet
Det må vara nybörjaraktigt att inte klara data-vokabulären men så är det...
Börja med att ställa in Detaljerad lista i utforskaren.
Därefter går du in i Mappalternativ och fliken Visning.
Ovanför den rutan där du hittar alla kryssrutor har du två knappar, på den vänstra står det Använd i alla mappar.
Klicka på den.
*ler* Dit har jag också kommit... MEN.. det är ju här det stupar... rutan är grå.. dvs den går inte att klicka på... jag har så noga ställt in detaljerad lista i utforskaren... men den förbaskade knappen "Använd i alla mappar" är fortfarande grå.
Givet att jag missat något, någonstans... men var?
Du stänger inte Utforskaren när du går in till Mappalternativ va?
Du kommer åt Mappalternativ via Verktygsmenyn från utforskaren med förresten.
Nej, jag hade inte stängt utforskaren... MEN.. jag hade gått till mappalternativ via kontrollpanelen.. och då var knappen grå...
Via verktyg gick den att klicka på...
TACKAR..... ett irritationsmoment borta... tänk om problemen med mina anställda gick lika fort att årgärda.. *garvar*
tack än en gång....
Ingen orsak. ;)
Bara kul att kunna hjälpa till.