Hallå!
Jag har ett problem, min OS partition gjorde jag dumdristigt nog för liten och för att klara mig framöver så gör jag allt för minska storleken WinXP mappen. Har ni några tips på saker som jag kan flytta över till min stora enhet och dessutom få windows att acceptera detta, t.ex. "documents & settings" mappen som tar rätt stor plats. tacksam för all hjälp.
flytta documents & settings
13 svar · 1 117 visningar · startad av FoCK
TweakUI för XP (bl.a.)
http://www.annoyances.org/exec/show/tweakui
ok, tack för svaren
Hej alla. Jag har laddat hem TweakUI men kan inte finna var man kan påverka installationsplatsen av Documents & Settings.
Fantastisk kul virtuellt skrivbord ingår i TweakUI!!! :)
mattiasnordin skrev:
Hej alla. Jag har laddat hem TweakUI men kan inte finna var man kan påverka installationsplatsen av Documents & Settings.
Fantastisk kul virtuellt skrivbord ingår i TweakUI!!! :)
My computer > special folders, blädra till rätt folder, välj "change location"
Explorer -> Höger klicka på mina dokument -> Egenskaper -> Välj en ny sökväg
Hej alla :)
Hittar inte någon "special folders" ??
Ovan flyttar på My Documents. Inte hela Documents and settings.
Jag har Documents and settings på D: på en dator och jag måste formatera om denna.
mattiasnordin skrev:
Hej alla :)
Hittar inte någon "special folders" ??
Ovan flyttar på My Documents. Inte hela Documents and settings.
Jag har Documents and settings på D: på en dator och jag måste formatera om denna.
Kan du inte bara kopiera den till en annan plats, det är väl en typ av "backup" du vill göra?
Misstänker att det inte är helt lätt att flytta "Documents and Settings" från systemdisken.
Kan du inte bara kopiera den till en annan plats, det är väl en typ av "backup" du vill göra?
Misstänker att det inte är helt lätt att flytta "Documents and Settings" från systemdisken.
Jag hade hoppats på att Stoffe-2k hade en magisk lösning på problemet. Jag vill inte göra en backup. Hårddisken är enbart 4:a GB stor så jag måste slå ihop C: och D: till en partition. Om det hade varit möjligt att flytta documents and settings till C: kan jag köra partition magic för att slå ihop C och D utan att installera om allt.
Sedan skulle det vara kul att veta om det går att flytta documents and settings i huvud taget.
Hum, du kan inte flytta documents and settings på ett redan installerat system förutom enligt beskrivit nedan. Kolla här:
CAUSE
This behavior is by design.
:(
Bra länk Legis. Du är en klippa. Hoppas att det kommer att vara möjligt i kommande versioner.
Blir till att göra en repairinstallation :)
Antar att en moderator kan stänga tråden nu. Mer slutgiltigt än legis länk blir det nog inte. :)
Dokuments and settings går att flytta till annan disk
dock en massa jobb med det men det går
och man kan samla ihop en miljon snäckskal för hand. Det är en massa jobb, men det går.
Har du tips om hur folk kan göra är du välkommen att göra så mayday, men att bara säger saker som ovan rakt ut svarar inte på frågan och hjälper därmed inte heller frågeställaren. Jag låter posten vara kvar för att ge dig tillfälle att editera den med relevant information.