Hade windows 2000 installerat förut mem hade problem att installera vissa program. Tex har jag en skiva med flera Adobe program alla funkade men Photoshop 6.0 funkade inte att installera.
Pga av detta har jag nu gått tebax till w98 men jag är fortfarande lika sugen på köra 2k istället.
Kan det vara fel på w2k skivan?
Kan tillägga att jag installerade w2k två gånger men det funkade fortfarande inte att installera de programmen.
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Jag har kört med PS6 (och PS6.01) i Windows 2000 utan problem.
Var du verkligen inloggad som administratör när du försökte installera PS6 i Windows 2000?
Får/fick du något felmeddelande när du försökte installera den?
Hade du möjligen Adobe type manager och atm installerad? Den strulade till det för mig förut nämligen! Både photoshop och illustrator stannade i uppstarten av programmen. Installerade om utan atm, sen har det funkat.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Problemet med Adobes produkter är att det krävs skrivrättigheter på Adobe-nyckeln i registret.
Det finns två sätt att lösa det. Antingen loggar man alltid in som administratör eller så ändrar man rättighet på Adobe-nyckeln med hjälp av regedt32.
Reefer: Jodå, jag var inloggad som administratör .
Choronzon: Jag hade inte atm installerat.
Rikard: Det var oxå andra program förutom Adobes.
Jag har nu testat att installera samma w2k på en annan dator och då funkade det bra!?
Så jag ska testa att installera den på den här datorn igen och se vad som händer.
Kan installationen av Office 2000 störa andra installationer på ngt sätt?
Det nämligen det jag brukar installera först av allt, men när jag installerade w2k på andra datorn så installerade jag photoshop direkt och då funkade det.
joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg Verkar som versionskonflikter vid PS6-installationen som du inte får meddelande om.
Titta efter "ej kopierade filer" i installationsloggen som skapades när du försökte installera PS6. Det kan vara att programmet behöver en ädre version av en fil (eller flera) som redan finns i systemet.
Isf lägg de filerna i PS6 programkatalog.
Som sagt installerade jag samma w2k på en annan burk och då funkade det fint att installera photoshop på, så nu har jag installerat w2k på min dator igen men problemet är kvar.
Jag kan inte heller installera "syndicate wars" och "acrobat reader".
När w2k är nyligen installerat så funkar det bra men sedan händer ngt som stör installationen av andra program.
Kan det vara ngt annat program som gör att detta fel uppstår?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Det kan det mycket väl vara. Vilka andra program installerar du då?