Jag testar att skicka en fråga som inte direkt ligger bland webbutveckling...
Jag har en dator med Windows 3.1 på och "råkade" ändra upplösning till 800*600 som den inte direkt ville. Nu vill den inte alls funka, När man startar den så kommer man till MS dos som vanligt och därgenom ska man starta Windows som vanligt men nu kan jag inte starta vindows. Vet du vilken fil man ska ändra upplösningen i???
I C:\WINDOWS\ ska en fil som heter SETUP.EXE eller INSTALL.EXE finnas. Med hjälp av den ska du komma till en installationsmeny där du kan välja upplösning, typ av tangentbord och lite annat krafs. Välj VGA.
I normala fall spelar det ingen roll varifrån man skriver INSTALL/SETUP, men skulle raden saknas i PATH-satsen i AUTOEXEC.BAT så kan det vara läge att skriva CD \WINDOWS först innan du försöker köra igång installationsprogrammet.
sen när jag väljer att installera i mappen C:/win/ där win 3.1 redan ligger så kommer det fram en ruta att installationen av nått program är färdig... så vill den att jag skriver in 2 konstiga tecken. för att starta..
När du skrev INSTALL eller SETUP verkar det ha startat nåt enskilt setup-prg. Flytta in dosprompten i Win, CD WIN, och kör SETUP igen.
Jag har för mig att setup i winkatalogen startar en config-del i Win3.1 kontrollpanel. Du får prova dig fram till en display som använder de filer som redan finns.
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25