webForumDet fria alternativet

Windows 2000 Server och ICS

4 svar · 226 visningar · startad av Zaxxus

ZaxxusMedlem sedan apr. 200221 inlägg

Hejsan, jag installerade Windows 2000 Server på min server och skulle dela ut Internet anslutningen och nu har jag lite frågor. :r

Kan man bara dela ut Internet anslutningen till ett nätverkskort via Windows 2000 Server, så att man behöver ha en hubb för att kunna dela ut till fler datorer? Om man kan dela ut till flera nätverkskort via ICS utan hubb, hur gör man? :q

Sen till det märkligaste problemet, jag testade med att dela ut Internet till en dator och lyckades få igång Internet på den, men det funkade bara i typ 10-20 sekunder sen så la bara internet ner, svarade inte. Kollade också på servern, samma sak internet funkade inte. Det man fick göra var att starta om servern. Sen så funkade det i ett litet tag till, sen la det av igen. Har någon nån aning om vad som är fel? :l

Har inte installerat några Service Pack's. Det kanske är det som är felet, eller?
Skulle vara hemskt tacksam för svar. ;)

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Oavsett om det beror på det så skall du inte göra nånting annat innan du har lagt på servicepack och alla pachar från windows update. Innan du har gjort allt som går att göra där är inte din installation av windows klar. ;)

Hehe, OK tack så mycket jag får väl ta å slänga in service-packarna å se om det fungerar bättre. ;) Men behöver man en hubb för att dela ut ICS på Windows 2000 Server eller kan man dela ut det på flera nätverkskort? :q

Tacksam för svar. :e

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Jag har aldrig testat med fler kort än två men det känns som om det kan bli konflikter på nåt sätt.

Tja det funkar ju bra å dela ut till flera nätverkskort i XP i alla fall. :OO
Utan några konflikter. Tack för svaret i alla fall. :)

Genererad på 398 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb