@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Hej!
Har problem med en maskin (bärbar Toshiba Tecra 8200) som börjat blådumpa i tid och otid. Nu senast för ett par minuter sedan sade blåskärmen någonting i stil med KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED. Stop-kod: 0x0000001E
Den fil som hänvisas till heter Win32k.sys.
Någon som har idéer eller förslag?
Red: Detta kan alltså hända när som helst. Operativet som används på maskinen är W2k Professional.
Mvh,
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Originalfilen Win32k.sys har ersatts av någon tredjepartsinstallation?
Filen ska, om du har SP2, ha version: 5.0.2195.4426 och vara tillverkade av Microsoft.
Övriga tänkbara problem:
- Grafikdrivare (som vanligt)
- BIOS-problem
Det kan ju även vara... Lotus... Kolla Q165007.
Typ. :)
Tack Rikard.
Vi har sett till att göra lite uppdateringar och ominstallationer. Under morgondagen hoppas jag kunna redogöra för huruvida problemet är löst eller inte.
Jag återkommer.
Mvh,
Eftersom han med datorn försvann, och datorn likaså, har jag inte förrän idag lyckats få reda på hur maskinen mår.
Efter diverse ominstallationer av service pack, och service pack till service pack (!), uppdateringar av konstiga drivisar, och lite allt möjligt, så funkar maskinen fantastiskt bra. Än så länge i alla fall.
Mest troligt är att filen i fråga hade ersatts av någon tredjepartsprogramvara, då den hade ett lägre versionsnummer en den borde haft, eftersom SP2 var installerat på maskinen.
Det ser alltså ut som om problemet är löst.
Tack för hjälpen! :D
Mvh,