webForumDet fria alternativet

Nedladdning av zip-filer

2 svar · 344 visningar · startad av comscans

comscansMedlem sedan mars 200220 inlägg

Vet inte om detta är det rätta forumet för min fråga, men jag försöker ändå. Mitt problem känns löjligt, men sätter verkligen myror i huvudet på mig.
Jag kör W98 SE och min fråga gäller nedladdning av zip-filer. Så länge jag kan minnas har jag alltid först fått svara på var på hårddisken jag vill spara filen och sedan sätter nedladdningen igång. Nu helt plötsligt, utan att jag ändrat några som helst inställningar, sparas zip-filen i en temporärkatalog. När nedladdningen är färdigt öppnas filen i WinZip. Uppenbarligen säger NÅGONTING åt datorn att öppna zip-filer istället för att som förut spara dem, men jag kan för mitt liv inte hitta vart jag ändrar det, och det som förbryllar mig är att det tycks som om datorn själv ändrat om detta.
När länken till zip-filen är just en länk går det ju att högerklicka och välja Spara mål som, men högerklick funkar ju inte på ex. knappar.

Vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig.

/comscans

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

I någon mapp: verktyg - > mappalternativ o sen går du in på fliken filtyper och letar upp zip i listan. Klicka egenskaper o kryssa i rutan med texten "bekräfta vid filhämtning" eller något liknande. Kör win 2k så kan ju vara lite annorlunda i win98

comscansMedlem sedan mars 200220 inlägg

Tack så mycket, det funkade. Bra att veta nästa gång min dator behagar busa med mig. :-)

/comscans

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)