FFlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Intressanta program förvisso men det är ju ett megajobb att urskilja något av vikt i all den information som dök upp. Jag blev helt enkelt inte klokare på detta och förstår inte varför man ska vara administratör för att spela ett barnspel :l
Har satt användaren som 'Previligerad användare' och då
ska man normalt kunna installera och köra program, vilket också fungerat med alla anda spel. Spelet är helt enkelt felkodat x(
Swey, hur fungerar din kod? Är det ett vb-skript som man startar programmet med eller hur gör man?
SSweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Man skriver in rätt namn och lösenord, kompilerar programmet, och startar det som ett vanligt program.
Programmet som ska startas som administratör skickar du som parameter till start-programmet. Det gör du genom att skriva båda programmens sökväg efter varandra.
T.ex.
"c:\...\runas.exe" "C:\Spel\spel.exe"
Problemet är att man på det här sättet kan starta vilka program eller spel som helst. Om man lagrar spelets sökväg någon annanstans så blir det lite säkrare. Frågan är var. Alternativt kan man kryptera.
Vad säger du? :)
Jag kan kompilera programmet åt dig, men då måste namn och lösenord lagras någon annanstans. T.ex. i registret eller i någon fil.
FFlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg För min del känns det idotsäkert då jag inte tror att 6-åringar funderar så mycket kring detta :)
Man skulle gärna vilja ha inloggningsuppgifterna i en fil så man enkelt kan ändra dessa t.ex en adminrun.ini eller något.
Eller kanske rent av ange det som växel?
"c:\...\runas.exe" "C:\Spel\spel.exe" -inifile C:\mapp\adminrun.ini
Jepp, jag vill gärna ha ett sådant program om du vill kompilera ett :)