crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg Halloj!
Min dator har under en viss tid börjat bete sig underligt... Jag har fått olika felmess nu flera gånger när jag ska öppna program mm... + att den är seg som ett as.
Jag tänkte att jag skulle börja med defrag för att få lite ordning och datorn stod då på under natten, men på morgonen stod det att defragmenteringen har startats om 10 ggr... bla bla bla.... och föreslog att jag skulle köra Scandisk men också det buggar. Den kör en bit räknar upp kluster.....bla bla.. men får sedan ett mess som hänvisar till Defrag. Hmm? Vad gör man? Inget av programmen funkar juh att köra i windows!
Kan man köra det i dos, alltså en fullständig Scandisk + att den reparerar fel automatiskt!? samma med defrag... ??? går det?
Tacksam för svar!
Virus ?
OS ?
Har du 98 så gör en överinstallation, det brukar göra susen :)
Kanske inte svar på din fråga :r
scandisk
Om du nu har w95/98 så gör enligt följande
Stäng allt! (Och då menar jag allt!) utom explorer och systray.
Då brukar nämligen scandisk klara av att gå hela vägen.
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg Jag brukar köra scandisk och defrag i felsäkert läge... då slipper man alla problem med omstarter (tryck F8 frenetiskt under uppstart). Ett tips till: ändra skärmsläckaren till "Blank skärm" för många av dagens "coola" flashiga skärmsläckare slukar resurser och kan tinga scandisk och defrag att starta om :)
crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg har win me, men borde fungera på samma sätt? :h
crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg försökte i Fel säkert läge, men icke. Fick på köpet problem med mitt grafikkort. nu är det dock fixat, men inte scandisk eller defrag. hmmm... får testa de andra metoderna nu :q
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg Jag kör ME och brukar bli tvungen , för att slippa omstarter i defrag och scandisk, stänga av skärmsläckaren, koppla bort energisparlägen, stänga av allt utom explorer (även systray). Då brukar det gå utan omstarter. När det är klart så startar jag om datorn och sätter på skärmsläckare och ställer in energisparläge.
crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg Jag körde en defrag över natten nu med bara explorer och systray igång, men icke. den vill köra scandisk för att det är fel på disken. får väl testa inatt då. Men Matte, ska jag inte ha igång systray heller?
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg Det kanske man ska, men jag brukar ta bort allt utom explorer, och det är inga problem.