Hej!
Nu har jag börjat använda XP lite. Fungerar väl hyfsat men en sak som jag retar mig på är att inte mushastighet går att öka mer än den gör. På den andra burken kör jag W2k och där kan man öka både mushastighet och acceleration mycket mer än i XP. Är det någon som vet hur man kan få upp mushastighet lite i XP?
(får ju snart musarm...)
HallMedlem sedan dec. 2001868 inlägg Jag är inte helt hundra på det jag säger nu! Men undra om du inte ändrar det här!
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Accessibility\MouseKeys och justera värde i maximumspeed ?
Men som sagt jag är inte helt säker!
Control Panel -> Mouse Properties -> Pointer Options
*RTFM*
Hall: Det verkar styra musknapparna. Dock hittade jag HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse där det fanns värden man kunde ändra. Men jag märker ingen skillnad...
stoffe-2k: Jag har den redan på max men jag tycker maxvärdet är för lågt...
red: Hittade precis vad som styr mushastigheten. HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse och värdet MouseSensitivity. Maxvärdet man kan få där efter att ha satt max i kontrollpanelen är 20. Ställer jag nästan max hastighet i kontrollpanelen får jag värdet 18. Ändrar jag sedan i registret till 30 visar fortfarande kontrollpanelen värdet 18. Verkar som om det lagras på två ställen eller något liknande... Att ha ett värde större än 20 ökar inte mushastigheten.
HallMedlem sedan dec. 2001868 inlägg juventus1:
Det var synd att det inte fungerade!
Men du vill alltså köra så snabbt med musen! Jag drog själv upp farten och testade under en timma. Men jag blev bara förvirrad :)
drivrutiner
Det beror oxå mycket på vilka drivrutiner man använder, kör jag in Logitech drivarna blir musen betydligt snabbare i rörelserna....(vilket jag tycker är jobbigt)
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Jag kör med intellimouse, och fick uppdatera drivrutinerna till den musen (via https://www.microsoft.com/mouse ). Då blev det annan reaktion på musen...
/T