webForumDet fria alternativet

Modemet "hoppar ur" i XP

1 svar · 240 visningar · startad av Börje

BörjeMedlem sedan juni 2000135 inlägg

Hej Alla Experter!

Har denna gång ett modemproblem...
Gång om annan när jag skall koppla upp mej med mitt 56k-modem (typ noname) så får jag meddelande om att det inte finns något modem installerat.

Går då till Kontrollpanelen - Telefoner och modem - Fliken Modem och där står då i kollumnen "Ansluten till" Inte tillgänglig. Sista gången det hände så när jag var mitt i att installera om det på nytt så får jag se att jag är uppkopplad?!!? Kan det ha berott på att en annan dator i mitt nättverk där min dotter satt kopplade upp sej och gjorde modemet tillgängligt? När jag gick till kontrollpanelen och kollade stod där "Com 1" vilket ju är den port som modemet är anslutet till. Förvirrande. Ja, det tycker jag åxå. Har varit med om samma fenomen i en tidigare Win98SE installation och nu även i XP.

Tacksam för svar på detta pettites-problem men som ändå är irriterande när jag ju vet att modemet är installerat ock ska fungera.

m.v.h.
Börje

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det är nog inget hårdvaruproblem utan lite inställningar i windows som det handlar om. Jag har tyvärr inte hört talas om problemet men flyttar din tråd till windowsforumet iaf.

/SirPeter
Moderator
webForum

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)