ZyrexMedlem sedan feb. 2001121 inlägg Tja....
Har ett feting problem. Har en 4 mpg filer som är rippade från ett orginal vilka först inte ville starta. Så fick jag höra efter att den vägra starta att man behövde power dvd för att visa dom. Så jag la in den... Och det starta men hackar och ljudet blev inte sykraniserat men bilden. Man visar alltså filmen fortfarande i Mediaspelarn även om man instalerat power dvd.
Grejen är att det funkar över allt utan på min burk. Även dom som har sämre grejer än jag.... Kan det vara så att jag har för många codec installerade som krigar med varandra kanse ????
System:
PIII 800/133
512 Mb
Geforce2 Titanium 64MB
ZyrexMedlem sedan feb. 2001121 inlägg Ett tillägg
Kör WinXP...
Och på tal om filmer. Varför kan man ibland inte ta bort framför allt filmer då OS påstår att filen använd...
Kollat alla möjliga sätt som filen kan vara upptagen på (FTP, Nätverk, fildelning osv) Men kan inte hitta nått. Även testat starta om och dödat internetuppkoplingen och får fortfarande samma skit msg. Lite segt att ha några Gb som inte går att ta bort
JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg ZyrexMedlem sedan feb. 2001121 inlägg Gött...
Tack för hjälpen! Skulle ju vara lätt att klura ut vilken nykel det skulle vara annars :)
Nu återstår bara strulet med filmen...
JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg Pröva att tanka hem och installera senaste Nimo all in one codec pack :)
BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg Det låter som SVCD?
Prova att öppna dem i "gamla" mediaspelaren, C:\Program Files\Windows Media Player\mplayer2.exe (eller liknande).
/j
henkeMedlem sedan dec. 1999286 inlägg Re: Ett tillägg
Ursprungligen av Zyrex **Kör WinXP...
Och på tal om filmer. Varför kan man ibland inte ta bort framför allt filmer då OS påstår att filen använd...
Kollat alla möjliga sätt som filen kan vara upptagen på (FTP, Nätverk, fildelning osv) Men kan inte hitta nått. Även testat starta om och dödat internetuppkoplingen och får fortfarande samma skit msg. Lite segt att ha några Gb som inte går att ta bort**
Prova att ta bort filen med Neros filbrowser... om du nu har Nero installerat på datorn d.s.v. ;)