Det kommer upp reklam på skärmet lite tittsomtätt och det är mycket irriterande.
Har kört Ad-aware och det tycks inte hjälpa.
Någon som har någon idé om vad man skall göra för att få bort skiten?
5 svar · 390 visningar · startad av Rödalacket
Det kommer upp reklam på skärmet lite tittsomtätt och det är mycket irriterande.
Har kört Ad-aware och det tycks inte hjälpa.
Någon som har någon idé om vad man skall göra för att få bort skiten?
Kolla vilka program som startar i registret.
HKLM\Software\Microsoft\Windows\Current version\Run
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\Current version\Run
HKCU\Software\Microsoft\Windows\Current version\Run
HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\Current version\Run
I
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\Current version\
HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\Current version\
så hittade jag inte någon katalog vid namn Run och på dom andra platserna så hittade jag inget som verkar skumt.
:(
Vilket OS?
Ähh spelar mindre roll.
Ctrl-Alt-Del kolla vilka "program" som finns laddade. något du inte har instalerat själv? Kan du identifiera det?
Gå till "lägg till/ta bort program" Ta bort "skumma" program du inte vill ha.
Obs. var säker på att du vet vad du tar bort.
P.S. Start>Kör>msconfig i win9x >autostart, bocka bort dom program du inte vill autostarta.
När jag tittar i Aktivitetshanteraren så har jag en massa processer som är igång och många av dom har jag ingen aning om vad det är t.ex WFXSWTCH.EXE :q
Det är absolut inget jag har installerat själv och jag kan inte identifiera det, det enda som kommer upp är webbläsarfönstret utan verktygsrad m.m.
WFXSWTCH.EXE Är det antagligen inte, Winfaxswitch, en del av winfax enligt vad jag kunde hitta.
Har ingen erfarenhet av XP men har för mig att det finns ett config-verktyg även där.
Kan också vara någon activx-plugin till Explorer som spökar(cometcursor, webhancer och vad dom nu kan heta)
R: Url: http://www.cexx.org/webhancer.htm
Finns säker mera av den vara bara man söker lite.
p.s. kolla äve detta med "hosts" fil, min egen version:
http://hem.passagen.se/frankof/iframe/hosts.htm