Del PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg Jag kör XP Pro och har en fil som jag inte kan ta bort. När jag försöker ta bort den får jag upp en ruta som säger att den används av någon annan användare eller program.
Jag är den enda inloggade samt att i princip inga program är igång. Har även avinstallerat det program jag laddade hem filen med.
Kort efter att jag försökt ta bort filen kraschar explorer också :l
Vad kan jag göra åt detta?
L1nkMedlem sedan jan. 200232 inlägg enkel lösning:
Finns en enkel lösning på detta problemet :
*format c:\
GL :e
nä men allvarligt ... det brukar vara svårt att få bukt me problem likt detta ...
Format c:\ är en lösning som kan vara lite jobbig å knölig men det positiva är
att man vet att problemet är löst nästa gången man botar dator med en ny
ren win installation ... :)
Del PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg vill helst undvika att formatera... :)
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Vad är det för fil och varför vill du ta bort den?
Del PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg PeW, spelar det nån roll? :)
nåja, det är en halvklar divx fil som jag inte önskar spara...
Du kan väl starta om datorn i "DOS"-läge och ta bort den, det brukar funka för mig.
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg
PeW, spelar det nån roll?
Ja om den är en systemfil är det ju inte så lyckat... ;)
Del PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg Rödalacket, ok låter trevligt... hur gör man det i XP?
PeW, aah just det :h
Testade att öppna kommandotolken och radera en fil som inte gick att tabort på det vanliga sättet och det funkade utmärkt.
Det är kanske lite smidigare att göra så.
Del PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg Det har jag gjort men det funkar inte... får upp samma felmeddelande :(
verkar som om formatering är den enda lösningen :(
finns det inget sätt man kan ta reda på vilka program/tjänster som använder filen?
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Det är möjligt, men vad är det för fil? Det är ju inte så menfullt att formatera om datorn för att försöka ta bort swapfilen ;)
\r Provat att logga in som en annan användare och ta bort filen?
Del PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg det är en 80% nedladdad divx-film :r
r japp... har provat att logga in som annan användare. samma sak händer (dvs, XP säger nej och explorer kraschar) :(
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Och du har naturligtvis testat med att starta om datorn och sedan försökt ta bort filen?
Formatering hjälper inte...
Hej!
Jag kan meddela att en formatering inte löser problemet. Jag har själv samma problem å de flesta jag känner som kör XP åxå.
Hittar någon en lösning vill jag gärna veta...
/Mattias
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Provat att starta om med reparationskonsolen och ta bort filen?
Starta i felsäkertläge o ta bort en :i
Del PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg PeW, nope... det kanske jag ska testa.
stoffe, låter vettigt det också. Men hur startar man i felsäkert läge?
JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg Man attackerar F8 tangenten precis när Win skall starta och väljer felsäkert läge :)
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Är du inloggad som administratör?
Det är så att om man inte administratörsrättigheter så kan man inte radera allt man vill.
(mest troliga är att ett program ligger i bakgrunden som försöker ladda ner resten av filen, och programmet har låst den. I så fall får du stänga av den processen)
/T
Del PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg Jocke, attackerar? Med magneter eller? ;)
Toonster, är administratör och har avinstallerat programmet jag laddade hem filen med.