BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg Hej!
Någon som har något bra tips om varför en användare kickas ut från systemet hela tiden?
Jag måste alltså bocka av rutan "lock out user" ungefär en gång varannan vecka.
Det är mitt lila nätverk hemma det händer på, och det sker inte bara för att man idlar, utan det kan ske hipp som happ när man kopierar filer också.
Någon som varit med om detta tidigare?
Jag har inte granskat loggarna ännu. Servern är så oviktig och bara en testmiljö kan man säga. Men vill gärna inte bli utkickad :)
tips?
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Är det bara en dator eller är det en specifik användare som det gäller?
Jag råkade ut för nåt liknande för några år sedan men efter uppdatering av drivisarna till nätverkskortet i den datorn det gällde så gick det över.
------------------
Det finns tre sorters människor. De som kan räkna och de som inte kan.
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Jag har varit med om problemet i ett jättestort nätverk. Där hade en användare loggat in på en dator och glömt att logga ur. Sedan hade han loggat in på en till dator och bytt lösenord. Då fanns samma konto inloggat på två datorer med olika lösenord.
Kan det vara nåt....??
------------------
"signatur"
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg hps förklaring låter som den troliga. Jag vet inte hur många gånger jag har stött på det här problemet och hitintills har det alltid varit någon applikation eller tjänst någonstans som försöker att logga in med gammal användarinformation.
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg Det hela rör mitt lilla nätverk hemma...
två datorer..
1 server
1 klient...
jag loggar alltid in med samma användare och lösenord på servern.. ansluter diverse enheter...
oftast loggar jag dock inte ut.
Men som sagt.. det varierar när det händer. Ibland när jag inte gör någonting (varit borta från datorn någon dag eller så). Men även när jag håller på och jobbar/wf:ar eller vad som helst...
Internetdelningen dör dock inte, utan bara utdelningarna. Troligen beroende av att kontot har blivit utelåst (locked out).
För att ordna till det, så räcker det inte att logga ut från klienten och ta bort "locked out" och sedan logga in. Utan jag måste göra en reboot på klienten. Det är också lite lustigt.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba