JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Hej jag har en server som kör win2k advanced server på. På den kör jag domänkontrollant och terminal service. Om en annan dator som är connectad till nätverket men inte medlem i domänen försöker komma åt terminal service (TS) så fungerar det perfekt. Men om en dator är medlem i domänen så kommer den inte åt TS.
Vidare har jag installerat SQL server 2000 på den. När man är med i domänen kan man inte connecta till den men om man inte är det så går det perfekt.
Några idéer?
------------------
ja©ob
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Vad är det för OS och inloggningar på de maskiner som du försöker från?
Hur har du gjort installationerna på klienterna?
[OT] http://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/000838.html#8
:e
[/OT]
JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Jag kör w2k på de andra maskinerna, och ja jag har gjort inställningarna det fungerar ju om man går ur domänen.
[ot]
Jaja ok jag har inte råd med en 50000 kronors licens, men jag har råd men en 120 dagars test version. Jag håller bara på att lära mig.
[/ot]
------------------
ja©ob
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Låter konstigt ja. Jag har ropat på experthjälp nu iaf. ;)
JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Ok tack så mycket för det sabba svaren.
------------------
ja©ob
marcuslMedlem sedan aug. 200170 inlägg Låter rent spontant som ett rättighetsproblem.. Att exempelvis instansen Authenticated Users har deny på RDP-protokollet. Jag har sett nåt sånt fenomen i något sammanhang. *kliar-sig-i-huvudet*
Exakt vad är det som händer när du försöker ansluta?
Verkar som att nån har klickat lite för mycket i alla rutor? :p
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Ingen orsak. ;)
Du har nog en lösning snart. :)
JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg I TS
"klienten kundet inte ansluta till serven"
I enterprise maniger
"A connection could not be established to ...
Reason: Nätverksfel - se dokumentationen för nätverket"
Jag ska kolla rätigheterna men det är lustigt efter som det är samma användarnamn.
------------------
ja©ob
JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Jag har kollat rättigheterna jag jag tycker att de verkar fungera. Vilka är det jag ska kolla?
Något lustigt är att jag kan stänga av och på sql serven från en annan dator men jag kan inte connecta till den.
Vad menare du med:
Authenticated Users har deny på RDP-protokollet
[Redigerat av Jacob den 11 nov 2001]
JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Har löst det
jag kunde inte använda datornamnet utan var tvungan att använda ip nummret, fråga mig inte varför.
------------------
ja©ob
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Skönt att det löste sig iaf, det är ju huvudsaken. ;)
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....