tojaMedlem sedan mars 2001218 inlägg Tjena...
Jag har en dator som är ansluten till Comhem Kabelmodem... på burken kör jag Win 2k Pro...
Jag har till denna dator via två nätverkskort (Jag vet! Jag ska skaffa hub...) kopplat två bärbara... en med Win 2k Pro och den andra med Win98...
Nätverket verkar fungera finnt...
Men internetdelningen som finns... "Delad internetanslutning"...
den fungerar bara på en av anslutningarna.. det spelar ingen roll vilken dator jag kopplar in ... det fungerar bara på ena linan...
Hur gör jag så att båda fungerar med internetdelning...
------------------
------------------------
/Toja phpProgrammer
Hiphop GRIOTEN
tojaMedlem sedan mars 2001218 inlägg hmmm...
kom på att om jag tar bort delning så kan jag sen aktivera det igen och då välja vilken dator som ska få delningen... går det inte att göra så att båda datorerna får internet... fungerar det bara med den ena... då är det ju en miss från MS...
------------------
------------------------
/Toja phpProgrammer
Hiphop GRIOTEN
nizzyMedlem sedan juli 2001183 inlägg Konfigurera så här så skall det funka. Har gjort det själv.
Win 2k server
Nätkort 1: Konfigurerat enligt isp och med internetanslutningsdelning påslagen.
Nätkort 2;
ip: 192.168.0.1
nätmask: 255.255.255.0
dns: 10.0.0.1, 10.0.0.2
Klient;
ip: 192.168.0.2-255
nätmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
dns: 10.0.0.1, 10.0.0.2
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg
då är det ju en miss från MS...
Nu får du väl ge dig... Har du bara en hubb och aktiverar DHCP på klienterna kan du ansluta över 200 datorer på EN delad anslutning. Det är så det är tänkt att fungera. Att sedan din lösning med att dela via två kort inte fungerar kan knappast MS rå för, funktionen är inte gjord på det viset. Man kan klaga på MS när dom gör fel, inte annars... Ursäkta tonen men jag är bara så trött på detta klagande på MS i tid och otid....
------------------
"signatur"