webForumDet fria alternativet

Windows 2k user template

2 svar · 155 visningar · startad av Mean

MeanMedlem sedan jan. 200137 inlägg

Kan nån tala om för mig hur man skapar en användar template i i windows 2000 server. jag har ett engelskt os så om ni kunde tala om det med engelska menyer och så.

Det är så att jag skapade en template som man gjorde i NT 4 men det stämmer inte. För t ex: home directory: c:\test\%username% skall skapa en ett directory med konto namnet men så fort jag är klar med templaten så döper den om sig till användar namnet. Så det blir c:\test\template_user och då kan jag ju inte göra en kopia av det kontot sedan för då stämmer inte sökvägen. Och så var det inte i NT 4 när man skappade en template och det var ju liksom det fina med template att man kan förinställa allt. En annan sak är att en templpate i NT 4 gör man ju disablad men när man kopierar det så är det enablat på en gång men inte i win2k.

Snälla hjälp!!!!!??????

------------------
operatingsystems doesn´t make you a better administrator, operating does!

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag sitter illa till tidsmässigt, men den sista frågan kan jag svara på av bara farten.
NT levererades "Working - out of the box"
Windows 2000 levereras "Security - out of the box".
Det är alltså en policyförändring från MS sida i designen av Windows 2000 som gör att ny användare inte automagiskt blir "enablade".

------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfresson 1980*

MeanMedlem sedan jan. 200137 inlägg

Men varför kan man inte skriva sökvägen i homedirectory rutan så den stannar som c:\test\%username% och inte förändras???

------------------
operatingsystems doesn´t make you a better administrator, operating does!

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)