Hallå!
Jag sitter här med W2k Pro. och skapar inloggningsskript för våra användare. Nu upptäckte jag att det inte alls (?) är likadant som på WNT4? Där ska man placera inloggningsskripten i mappen \WINNT\SYSTEM32\REPL\IMPORT\SCRIPTS\ ju, men tydligen inte i W2k, eftersom att denna katalog inte finns?
Så min lilla undran lyder:Vilken katalog är nu motsvarigheten under W2k?
------------------
---
/* LilleSkutt */
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Du väljer själv vart scripten ska ligga ( i alla fall på W2K server ). Du kanske blir klokare om du läser detta: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q229/6/79.ASP
Jag vet inte om det går på Professional, har bara gjort detta på servern.
------------------
"signatur"
Hmm... Det var inte till mycket hjälp, eftersom att det bara gällde Server och Advanced Server. :l
Ingen som vet hur man gör med Proffessional? Går det kanske inte ens??
------------------
---
/* LilleSkutt */
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg C:\WINDOWS\System32\GroupPolicy\User\Scripts\Logon
Dock är det som du ser en engelsk version, dessutom XP Pro men det borde vara samma för W2k Pro.
Förutom att det heter WINNT i W2k.
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
Ska du ha inloggingsscript på en "workstation" ?! inloggningsscripten "ska" ligga på en "domän hanterande" server...
------------------
MVH
/C
In /dev/null no one can hear you scream
stoffe-2k> Jag vet, det är ingen skillnad på det från NT4 vad jag vet ;)
Jag sitter just nu bara och testar W2K som server, för det kan inte vara några större skillnader, förutom som PDC och BDC-burkar, mellan W2K Pro och Server? Dom fungerar väl likadant när man ska administrera användare och grupper, hoppas jag?
------------------
---
/* LilleSkutt */
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg LilleSkutt>> Det är stor skillnad mellan Pro och Srv, speciellt med konton och sånt.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Scripten i en win2000-server skall ligga här:
C:\WINNT\SYSVOL\domain\scripts\