Jag har problem med att Frontpage 2000 inte vill ansluta till min webserver jag kör iis på min windows 2000 pro. Jag har installerat servertilläggen men när jag tar öppna webplats i Frontpage så säger den:
"Mappen 'http://www.blabla.com' är inte åtkomlig. Den kanske ligger på en volym som inte är tillgänglig, eller också kanske den är skyddad med ett lösenord. Mer information finns i wecerr.txt"
Jag har kollat i textfilen men där blev jag inte klokare.
Samt har jag provat att ominstallera servertilläggen utan att det hjälpt.
Jag har haft samma problem tidigare när jag körde med win98 som os men minns inte hur jag fick rätt på det.
Någon som har något tips??
Logga in på Frontpage 2000
4 svar · 219 visningar · startad av Wertok
Står servern lokalt och har du proxyinställningar i din Internet Explorer kan jag tänka mig att det är läge för en: Do not use proxy for the following adresses
Har du lagt på senaste Office-servicepacket? Annars, gör det.
Försöker du ansluta med hjälp av IP eller webbadress (URL)?
Vad står det i filen som nämns i felmeddelandet?
Slutligen, välkommen till webForum Wertok!
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Tack för trevligt välkomnande!
Japp servern står lokalt men det hjälper inte att undanta den adressen från proxyn.
Jag har installerat de servicepack som finns tillgängliga utan något bättre resultat, har även provat med både url och ip# detta också utan förbättrat resultat.
Detta är vad loggfilen innnehåller efter misslyckad inloggning via Frontpage 2k:
"07/30/2001 17:33:54
HTTP 500 Serverfel
<html><head><title>Error</title></head><body>Det går inte att hitta den angivna modulen. </body></html>"
Nej fel av mig, hade ju inte den sista servicepacken för Office...
Nu funkar allt o man är lite lyckligare... :e
Vad kul! Och än roligare att höra! :)