När man ska ladda hem en Service Pack från ms. Kan man då ladda hem den svenska versionen och använda den fast att man ha engelsk version an NT installerad?
------------------
MVH
Joakim
11 svar · 254 visningar · startad av Qimen
När man ska ladda hem en Service Pack från ms. Kan man då ladda hem den svenska versionen och använda den fast att man ha engelsk version an NT installerad?
------------------
MVH
Joakim
Kort svar på den frågan blir: NEJ, absolut inte.
Online_do>> Jo man kan men det är inte så lyckat att göra det. Har man otur så får man olika språk i menyer och liknande bland annat. ;)
Servicepacken kollar vilken språkversion det är som är installerad. Om jag inte missminner mig helt så går det inte att lägga en svensk version av ett servicepack på ett engelskt operativ eller tvärtom!? :q
Rikard>> Vet inte hur det är gjort men jag har sett det för något år sedan iaf. Det blev iaf så att menynamnen i utforskaren var på svenska men menyvalen var på engelska.
Mja, var det inte så att han/hon/det hade installerat en engelsk språkversion av IE eller Office?
Det kan man och då kan det bli så... ;)
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
Reefer>> Nja, Office vet jag var svensk, ie tror jag inte dom hade gjort nåt med för dom hade inte ens med det till användarna minns jag. Skall minsann kolla upp vad dom hade gjort, blev nyfiken på det nu juh. *S*
Detta var sp3 som var pålagt i det nätet men från och med sp4 tror jag att det inte går längre så det är väl i princip inaktuellt nu eftersom man inte gärna lägger in så gamla versioner ändå. :)
Problemet kvarstår i Windows 9X- och NT-miljön om du installerar en svenska version av IE och/eller Office t.ex. - precis som Reefer nämner - p.g.a. att vissa språkunika dll-filer ersätts av installationsprogrammen.
I Win2k är det bättre men fortfarande inte riktigt bra.
Tur att man bara kör med engelska prylar då. :)