Hej, är det någon som vet om NT 4.0s backup program backupar filer som är öppna då backupen körs? Någon som har en länk till information om detta? Microsofts webbplats suger när det gäller information!
------------------
sunkist
8 svar · 263 visningar · startad av sunkist
Hej, är det någon som vet om NT 4.0s backup program backupar filer som är öppna då backupen körs? Någon som har en länk till information om detta? Microsofts webbplats suger när det gäller information!
------------------
sunkist
Nej, NTs backup kan inte hantera öppna filer.
Skulle rekomendara VERITAS Backup Exec :D
http://www.veritas.com/us/products/backupexec/
------------------
FRIHET, KÄRLEK & KAPITALISM !
Japp, men utan Open Files agent...
problemet är att vi har haft problem så att inte veritas backup exec har fungerat
------------------
sunkist
Vad vill du kunna göra?
Ger du oss en ordentlig beskrivning av vad ditt mål är, är jag övertygad om att vi kan hjälpa dig med en juste lösning. :)
Ja, alltså vi har kört Veritas Exec tidigare. Det fungerade till och med den sista i sista 2000 (2000 bugg?) Jag sökte några veckor efter en lösning men hittade inte någon, och då gick vi över till att köra NT 4.0's vanliga backupprogram manuellt varje dag. Nu har vi kört det några månader. Jag har inte märkt att det skulle vara något fel ännu. Men jag sätter på backupen då jag går hem vid halv fyra - fem tiden och då är det ju flera som fortfarande är kvar här.
Kan det vara så att om någon har en fil öppen vid denna tidpunkt att den aldrig blir backupad?? ... det är frågan.
------------------
sunkist
Kan det vara så att om någon har en fil öppen vid denna tidpunkt att den aldrig blir backupad?? ... det är frågan.
Japp, så kan det bli.
Istället för att köra backupen manuellt skulle jag rekommendera dig att titta på AT-kommandot i en kommandotolk.
Genom det kan du schemalägga backupen att starta senare på kvällen och/eller natten.
Backup Exec rockar...