psMedlem sedan juni 2000807 inlägg
Det vill sig inte alls när jag försöker installera Win NT 4 Server på en av mina burkar.
Får ett felmeddelande som jag inte kommer runt hur jag än gör.
Felmeddelande:
"Går inte att hitta hårddiskpartitionen som förbereddes under MS-DOS -delen av installationen.
Du måste ange en temporär enhet när MS-DOS installationsprogrammet för Windows NT körs."
Jag har konverterat och formaterat hårddisken påalla möjliga och omöjliga sätt..
Har testat med diverse växlar till winnt.exe, har provat med installationsdisketterna.. men det vill sig inte :(
Det är en Compaq pentium 75.
Hårddisk: Connor CFS635A
Hårddisken fungerar bra i övrigt.. har haft Win98 och Linux på den innan.
------------------
ps » Email » URL
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Har du testat att boota från cd-skivan och låta installationsprogrammet gå igång den vägen? Brukar funka bättre iaf. För det är inte så att du har några andra kort än compaq-kort (eller compaq-kompatibla) i den va? Vet att det kan störa ut på de mest konstiga sätt ibland. Min ena compaq sa nåt liknande när jag hade satt i ett annat grafik-kort i den. Tog ett tag innan man kom på att det inte var disken det var fel på. ;)
BaalzamonMedlem sedan okt. 200088 inlägg
Skapa disketterna för "CD-rom installation". Det gör du genom att gå in till dos eller dos-prompt och gå in i i386-mappen. Där skriver du "winnt /ox". Då skapas tre disketter som alltid funkar för mig i alla fall.
------------------
/Baalzamon
psMedlem sedan juni 2000807 inlägg
Tjo nu är det fixat..
formaterade till fat16, gjorde aktiv och bootbar.
Körde "lock [enhet:]"
Sen funka det finfint :)
r
Under installationen konverterade jag till NTFS.. såklart ;)
*letar sp och patcher*
------------------
ps » Email » URL
[Redigerat av ps den 27 maj 2001]
stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg
FAT32 :q
[r]
arr.. hade inte "ladat om" sidan...
------------------
FRIHET, KÄRLEK & KAPITALISM !
[Redigerat av stoffe-2k den 26 maj 2001]