AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Håller på att hjälpa till att utveckla hostingsystemet för webmr.nu, som ligegr halvtnere för tillfället.
Tidigare skript fungerar endast på unix o skapar konton därefter. Mer o mer folk har velat ha en liknande hostinglösning för asp, alltså på en nt burk med access-databaser, chiliasp är ej ett alternativ. Skulle man på ett enkelt sätt kunna skapa sådana konton, typ göra ett srcipt som automatiskt skapar ett konto med typ 15mb utrymme, skapar en subdomain, sätter nån bandbredsrestriktion, + skapar några standardkataloger med olika rättigheter typ cgi-bin?
Antar att det i stortsett är sådana skript som våra kära webbhotell använder.
Nån som vet något?
Andreas
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Kommandot du söker heter:
net user
jispirMedlem sedan maj 20011 343 inlägg hur funkar det komandot?
------------------
verktygslådan
Ett gott trams förlänger
livet :e
net use ?
Så får du upp en hjälp meny
jag ska leta upp ett gamalt script som gör användare, jag åter kommer om ingen annan publicerar ett sådant...
------------------
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund
[Redigerat av stoffe-2k den 14 maj 2001]
jispirMedlem sedan maj 20011 343 inlägg schysst stoffe gör det ;)
vilket webspråk blir det?
------------------
verktygslådan
Ett gott trams förlänger
livet :e
MorphMedlem sedan juli 2000534 inlägg Humma... Låter som du kanske skulle spana lite på ADSI (Active Directory Services Interface). Med ADSI kan man skapa användare och grupper, administrera IIS m.m. från en ASP-sida.
Kolla mer på: http://www.15seconds.com/focus/ADSI.htm
------------------
/Morph
Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."
[Redigerat av Morph den 14 maj 2001]
webb språket blir DOS komandon, resten får du fixa själv ;)
------------------
- Förvirrad Mac-kund
net user kalle password /COMMENT:"bha änu en användare" /ADD /DOMAIN
net group "användarna" /ADD /COMMENT:"mm det e bra att skriva kommentarer" /DOMAIN
net localgroup Administrators "Admins" /ADD
------------------
- Förvirrad Mac-kund
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Tyckte det där på 15seconds verkade bra. Dock blev jag inte så mycket klokare av det. Behöver nästan få koden för att kunna förstå den, alltså skapa användare, sakpa kataloger, sätta utrymme och bandbredds-restriktioner.
Andreas