ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Hej!
När jag försöker installera User Mode Process Dump, som följer med WinDBG så säger den (vid setup:en)bara "installation was not sucessfull"
VAD JAG ÄN GÖR! x( förbannat irriterande!
Jag har fått för mig att det är en välkänd bugg, men kan inte hitta nåt om det hos MS -är det nån annan som haft samma erfarenhet och vad man isåf ska gör åt det?
[Redigerat av Reefer den 13 jan 2001]
RazofishMedlem sedan sep. 2000780 inlägg Står det något i Loggboken?
------------------
- Razofish a.k.a. Per
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Ja det blir en time-out för tjänsten pga av att den inte svarade i tid, samma sak inträffar om man manuellt försöker starta den, helt otroligt, jag får ruggiga flashar av NT 4 här, tjänster som av nån obegriplig anledning inte vill låta sig installeras/startas etc ...
RazofishMedlem sedan sep. 2000780 inlägg Publicera gärna hela "logg meddelandet"
------------------
- Razofish a.k.a. Per
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Händelsetyp: Fel
Händelsens källa: Service Control Manager
Händelsekategori: Ingen
Händelse-ID: 7000
Datum: 2001-01-16
Tid: 16:56:30
Användare: Saknas
Dator: VICTORIA
Beskrivning:
Tjänsten User Mode Process Dump kunde inte startas på grund av följande fel:
Tjänsten svarade inte på start- eller kontrollbegäran i tid.
Vilket enligt MS KB betyder att tjänsten inte är installerad ELLER att tjänsten bara är DELVIS installerad VILKET för oss tillbaka till User Mode Process Dump setup som säger; "Installation was not successfull"
ARGHHH! x(
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Men alltså -är det ingen som gör nåt mer avancerat än surfar på internet och icg:r med sina Win2k:s och som kan svara på frågan? :OO
Jag kan FTPa och IRCa oxå :e :e
------------------
MVH
/C
"The only source of knowledge is experience"
- Albert Einstein
Du kan ju testa att disabla servicen och sedan installera om User Mode Process Dump och se om det blir samma resultat.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Vad är du inloggad som? Administrativa rättigheter?
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg kli1
Du kan ju testa att disabla servicen och sedan installera om User Mode Process Dump och se om det blir samma resultat.
Gjort, -funkar inte!
Rikard
Vad är du inloggad som? Administrativa rättigheter?
Jupp -alltid! dels för att det är en standalone maskin (visserligen med internetuppkopling), dels för att man ju iaf inte har rätt till att göra nåt i NT/2k som admin, (till skillnad mot "root" i *NIX)så jag tycker säk-risken är minimal att köra så i Win2k!
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg dels för att man ju iaf inte har rätt till att göra nåt i NT/2k som admin, (till skillnad mot "root" i *NIX)så jag tycker säk-risken är minimal att köra så i Win2k!
Ehhh, va? ;)
Det där får du nog beskriva lite noggrannare. :)
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Om det kan intressera någon så är problemet löst, skiten är nämligen avinstallerad pga att jag laddat ner och installerat den NYA debuggern, med förbättrat stöd för Win2k, som jag trodde så var det uppenbart en bugg i NT dbg:rn (umpd- service:n i det här fallet) trots att MS försäkrade att den skulle funka i Win2k också, det finns en hel del nya intressanta features för riktiga proggare i den senaste versionen som finns här;
http://www.microsoft.com/ddk/debugging/download/dbg_x86_beta2016.exe
[Redigerat av Reefer den 22 jan 2001]