webForumDet fria alternativet

BAT fil mappnings skript

7 svar · 410 visningar · startad av Mean

MeanMedlem sedan jan. 200137 inlägg

jag vill mappa upp en enhet med en bat fil men jag vill att användaren skall bli promptad att skriva in användar namn och lösen ord innan den mappar upp.

Jag har kommit så långt att man kan få den att prompta lösenords inskrivandet men inte användare.

Det borde vara enkelt om man bara använder sig av net use men det vill inte fungera.
servrarna är 2000 och klienter är blandat win95 och 2000 pro

------------------
Tjoho help me fast

stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg

humm... men användaren skriver ju in sitt användarnamn/lösenord före skriptet körs..?

<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
NET USE [devicename | *] [\\computername\sharename[\volume] [password | *]]
[/USER:[domainname\]username]
[[/DELETE] | [/PERSISTENT:{YES | NO}]]

------------------
MVH
/C
"Ibland tror jag att det säkraste bevis för att intelliganta varelser existerar någonstans i universum är att inga av dem försökt kontakta oss"
Kalle & Hobbe

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Sök på kommandona IF och CHOICE i hjälpen.

anledningen är att jag vill ge dom tillfällig access men med ett annat konto än på de andra servrarna och för den delen är dom andra servrarna OS/2.
och det är så att jag vill ju göra det enkelt för dom p.g.a att dom inte kan så mycket. om jag skulle be dom browsa sig fram eller be dom logga in på en annan domän så skulle det bara bli problem.

Dom skall helt enkelt bara klicka på en ikon och sedan så loggar dom in och då mappar den upp en enhet.

Det vore trevligt om jag fick hjälp, och jag skall kolla upp IF och CHOICE

------------------
Tjoho help me fast

jag har provat med IF men det går inte att få till det jag vill så snälla hjälp.

Och choice förstod jag inte riktigt vad jag skulle använda den till.

------------------
Tjoho help me fast

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Jag läste en gång till...

Jag skulle vilja att du förklarar - exemplifierar - vad det ska användas till. Är det en publik dator eller vad? :)

jag skall alltså skicka ut en bat fil till användaren och sedan skall dom klicka på den och då blir dom promptade att skriva in användarnamn och lösen ord och när dom har gjort det så skall det mappas upp en enhet.

meningen är att uppmappningen skall vara tidsbegränsad för dom oxå för det är bara en server som dom tillfälligt skall backa upp filer på när dom lämnar in den för omtankning eller om dom skall få en ny dator.

Och den här servern är inte en server som dom normalt kommer åt och det skall dom inte göra heller utan bara när dom verkligen behöver det och då menar jag att det blir lätt att dom använder den som nån slags avlämnings station annars.

------------------
Tjoho help me fast

martinaMedlem sedan jan. 200112 inlägg

På W2k-klienterna skulle du kunna använda dig av runas-kommandot.

Se "runas /?"

------------------
\MM

Genererad på 392 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb