MeanMedlem sedan jan. 200137 inlägg
Jag skulle vilja ha hjälp med att fixa så att Creator owner skapas med en mapp.
Alltså om en person som har access till en resurs och vill skapa en ny mapp under den resursen så skulle jag vilja att det bara är den personen som får access och ingen annan. anledningen är att jag skall sätta upp en backup server och jag har inte lust att skapa 2000 användar konton och mappar. det är nämligen så att jag vill dela ut en mapp till alla men slippa att ge alla sin access.
------------------
Tjoho help me fast
Det är alltså 2000 server som vi pratar om!!!!
------------------
Tjoho help me fast
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Har du lust att förtydliga målsättningen?
Jag tror att du kan vara på väg "över ån för att hämta vatten". :)
ok!
Jag vill dela ut EN mapp till X personer och när en användare vilken som hellst skapar en mapp under den mappen så får dom automatiskt creator owner (alltså bara dom får en viss rättighet till mappen) på det viset så slipper man sitta och ge rättigheter till 2000 pers.
------------------
Tjoho help me fast
RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg
Det du beskriver låter ungefär som om du vill skapa en utdelad enhet, typ "user"-enhet, där alla har varsin underkatalog som bara de har rättigheter till. Kan det vara något åt det hållet?
Jag känner att det är viktigt att jag förstår vad du menar innan jag eventuellt ger mig in och beskriver hur det går till - om jag kan. ;)
jag skall bara ha en mapp utdelad och resten skall användaren själv skapa och det jag vill är att när dom skapar en mapp i den utdelade mappen så skall dom få såkallade creator owner rättigheter.
alltså det är bara anvädaren som skapat mappen som får en viss rättighet.
------------------
Tjoho help me fast