webForumDet fria alternativet

NT frågor

6 svar · 145 visningar · startad av Alvar s

Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg

1: Har läst Windows FAQen fråga 4 men tyckte det lät lite för svårt.. :)
Går det inte att göra en begränsning på en viss mapp? Om jag ska ladda in winnt.adm, måste jag göra pol filerna för "enbart" nt datorer då eller går det att importera i win9x versionen? ( det ska funka för alla win98 datorer dvs.. )

2: Kan varje "användare" ha en egen startsida för IE? dvs: Alla användares startsidor lagras nånstans på minnet i nt datorn...

3: ( svårt att veta hur det är när jag inte har datorn här ;) )

Vi har en mapp med fullständiga rättigheter för alla användare där det sparas viktiga filer, problemet är det endast ska gå att skicka dit filer av "vanliga" användare och inta ta bort, går det att fixa?

------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q185/5/61.ASP

------------------
MVH
/C
A mouse is a small device that a computer user pushes across a desk surface in order to point to a place on a display screen and to select one or more actions to take from that position.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Den nämns i "min" FAQ Stoffe... :e

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

tss... skulle aldrig falla mig in och läsa "din" faq §e

den var från min "privata" länk samling :D

------------------
MVH
/C
A mouse is a small device that a computer user pushes across a desk surface in order to point to a place on a display screen and to select one or more actions to take from that position.

OT:
Stoffe, det jag menade är att den Q-artikeln nämns i den FAQ Alvar S hänvisar till - han hade nog redan noterat den... §e

ON-topic ;)

Förlåt, jag besvarade ju bara Stoffe förra gången... :(

1. Nej, inte utan tredjepartsprogramvara, vilket jag vill understryka att jag avrekommenderar.

2. Japp, lagras i profilen eller NTUSER.DAT.

3. Inte i filsystemet. Om du däremot har tillgång till t.ex. en Exchange-server går det att lösa där.

Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg

Kanske borde påpekat att jag läst http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q185/5/61.ASP också eftersom jag läste FAQen ;)

Tyckte inte http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q185/5/61.ASP sa tydligt vilken version av poledit man skulle använda eller vilka som funkar, och eftersom jag inte är så bra på nt så vet jag inte ;)

dvs: Går det att köra Winnt.adm med poledit för win9x?

------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.

Jag har för mig det.
Du märker om det fungerar, och inget farligt sker förrän filen sparas i "rätt namn i fel bibliotek" - NETLOGON.

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
128 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)