webForumDet fria alternativet

Win 2000 server från Rackspace

8 svar · 222 visningar · startad av AG

AGMedlem sedan mars 20001 229 inlägg

För några månadersedan funderade jag över att sätta upp en egen server. Jag lade ner det projektet och har istället börjat kolla efter dedicated servers. Hittade på rackspace.com följande server http://www.rackspace.com/goconfigure/recommended/server_win2k.php
Det jag skulle vilja be er om är att kolla på den översta servern där, är den prismässigt värt pengarna, komemr den vara lätt att administera?

Andreas

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Jag är generellt skeptisk till IDE-diskar på en server...

Ok, inget annat? Priset exempelvis?

Andreas

Jag vet att svenska företag levererar motsvarande tjänster och frågan om inte det är billigare. Dock "ingår" inte servern från början, men det är ju bara en finansieringsfråga.

Servern som du nämner är alltså baserad på Win2k Professional* vilket alltså har en begränsad IIS-funktion jämfört med Server och Advanced Server - du har noterat det va?

Administrationen är inte särskilt svår om man kan Win2k. :)

* Noterade att det faktiskt inte står!? Eller missade jag något?

[Redigerat av Rikard den 10 dec 2000]

Det var win 2000 server de hade. Körde på support chatten är kanon bra.
Jag tror digikom.net hyr ut servrar också, men rackspace uptime är beundrandsvärd.

Andreas

Som sagt en finansieringsfråga alltså... ;)
Rackspace tycker jag verkar ha en dyr lösning. :l

sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg

Vart finns den största delen av dina förmodade besökare? Om svaret är Sverige så borde du inte använda dig av en amerikansk host.

------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein

Jag jämförde priser mellan rackspace och digikom, faktum är att digikom är dyrare. Det kommer bla till 9000 för en win 2000 licens etc. Sen är rackspace bandbredd mycket billigare, om man behöver extra. Så frågan är vilket som är bäst. Besökarna kan ju komma från alla möjliga platser :) alltså inte rent sverige. Men Rikard tyckte du att Rackspace verkade dyra?

Andreas

Hmmm... Detta skriver jag efter mycket övervägande... :l

Ja, jag tycker att det verkar dyrt. Jag tror att mitt kära företag är billigare och då tror jag ändå inte att vi är billigast i Sverige direkt... ;)

Genererad på 381 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb