Jag håller på och pular med en server som (tyvärr ;)) kör NT4. Det är inte min starka sida så jag vänder mig hit i hopp om hjälp.
På servern körs Webtrends som skapar statistikrapporter från olika webbservrars access-loggar.
Jag vill nu skapa ett litet schemalagd script som skall köras en gång i månaden och kopiera statistiken för föregående månad till en ny katalog, detta för att jag vill arkivera undan månadsstatistiken, i dagsläget så skrivs denna statistik över varje månad av den nya månadsstatistiken.
Scriptet skall alltså kopiera allt i katalogen <drive>:\webtrends\month till en ny katalog som helst namnges med datumet, t.ex <drive>:\backup\2000-10\ eller något liknande.
Jag behöver lite tips om hur jag skapar katalognamn "dynamiskt" beroende på vilken månad det är samt hur jag schemalägger detta.
Hoppas någon förstod ;)
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg du kan ju alltid bygga ett litet vb-script som gör detta med fso, som du sedan schemalägger med at-kommandot.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
sucky, sucky. five dallah!</A>
VB? Tvi vale ;)
Jag hackade ihop ett ursnajdigt batch-script som funkar kalasbra. Nu är återstår endast problemet att få AT-kommandot att köra skiten...
Kan man på något sett få fram en logg över lyckade/misslyckade körningar som schemalagts med AT?
Måste man köra AT-kommandot varje gång servern startas om eller lagras körningen en gång för alla när jag kör det?
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg VB? Tvi vale
:)
för mig körde at på precis som tänkt även efter reboot. mitt vbscript drog givetvis iväg ett statusmail efter det att den gjort det den skulle. kom inget mail så var det pajset... fast å andra sidan lär väl det gå att fånga med on error resume next om man kör vbscript...
jag vet inte om något sätt att kika på någon at-logg. sorry.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
sucky, sucky. five dallah!</A>