webForumDet fria alternativet

Mp3 öppnas i Realplayer!!!???

8 svar · 185 visningar · startad av toja

tojaMedlem sedan mars 2001218 inlägg

Hur får man bort så att mp3 inte startas i Realplayer när man ska ladda hem... Jag har tagit bort accosiotioner och allt... men det hjälper inte.. när jag ska ladda hem.. så öppnas Realplayer istället för att "Hemladdnings-rutan" dyker upp.!!!! Fett irreterande.!! Måste man in i REGEDIT och rota. :s

------------------
------------------------
/Toja phpProgrammer
Hiphop GRIOTEN

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Avinstallera realplayer....personligen hatar jag det.

------------------
/Mvh Tengblad

"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"

Fv02Medlem sedan juli 20001 628 inlägg

bara att gå in i programmet som du vill att mp3:orna skall spelas i och välja att just detta program skall spela upp mp3:or i inställningarna.

------------------
weeee!

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Är det när du klickar på en länk i webbläsaren som RP öppnas? Då är det associationerna i webbläsaren som är åt fanders.
Enklare att högerklicka och ta Spara Som i så fall. ;)

------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt

det är inte i www läsaren som det e mufflat... det är i programmen som tar åt sig äran för att spela upp programmet.

har du win2k så gå in i mappalternativ i kontrollpanelen och ordna till associationerna där så e allt najs.

------------------
weeee!

Om jag tolkar toja rätt tror jag fortfarande det är webläsaren. Dvs när jag klickar på en mp3länk så tankas låten ner och skickas - av webläsaren - till ett i förväg specificerat program och körs (spelas upp).

Och eftersom toja skriver mp3 inte startas i Realplayer när man ska ladda hem och så öppnas Realplayer istället för att "Hemladdnings-rutan" dyker upp så misstänker jag att det är i nedladdningsskedet i webbläsaren som det strular.

Om man kör Netscape (som vi proffs gör ;)) så kikar man i Edit - Preferences - Navigator - Applications och letar rätt på extension mp3, markerar denna, klickar på Edit och ändrar antingen från Application till Save To Disc eller ändrar sökvägen till exempelvis Winamp.
Man kan också bocka i rutan Always ask me before opening downloaded files of this type. :)

------------------

själv har jag aldrig sett att det finns inställningar för detta i ie...

alla liknande problem har jag löst ghenom det sätt jag beskrivit :)

------------------
weeee!

Tro fanken det eftersom Internet Exploder är så cementerat med Windows... :l

------------------

tojaMedlem sedan mars 2001218 inlägg

Har prövat allt ni skrivit.. redan innan jag skrev i forumet.. det ända som hjälpte var att avinstallera Realplayer...!!!

Det är Win 98 med IE..!!!

------------------
------------------------
/Toja phpProgrammer
Hiphop GRIOTEN

140 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)