Jag vill registrera filen HLDS.dll i Windows 98.
I DOS-promten skriver jag:
c:\>windows\system\> regsvr32 HLDS.dll
och filen ligger i system/.
Jag får bara ett failed-meddelande.
Det funkar i Win2000 men inte i 98:an. :(
------------------
F R E D R I K S S O N
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Skriv ut det exakta felmeddelandet som du får
------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO
[Redigerat av Reefer den 03 feb 2002]
DLLRegisterServer in HLDS.dll failed
Return code was: 0x80040154
------------------
F R E D R I K S S O N
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Testa med att kör
"regsvr32 HLDS.dll -u" två gånger, kör sedan "regsvr32 HLDS.dll" igen och se om det funkar, kolla också att det bara finns en HLDS.dll och inte flera.
------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO
Ingen förändring. En sökning på HLDS.dll ger en träff...
------------------
F R E D R I K S S O N
Vad är HLDS.dll? Är det något du själv snickrat ihop, eller tillhör det något annat program? Jag tycker det låter som du är ute på hal is när du reggar com-dll:er utan att veta vad det är till för...
0x80040154 är iallafall HRESULT:en för "Class not registered". HLDS.dll beror troligen av något annat objekt som du också installera först.
HLDS.dll är en ActiveX-komponent som en polare har gjort. Den hämtar info från en CS-server.
Den funkar ju utmärkt på Win2000... :(
------------------
F R E D R I K S S O N
Felkoden tyder på att din polare gör något i DllRegisterServer som förutsätter att en annan komponent finns registrerad. Jag tror inte det har något med skillnaden w2k/xp att göra, mer troligt att din polare gjort något dumt när han skrev activex-komponenten. Du får fråga honom vad denna komponent är, det här felet har inget med Windows att göra.