*erikMedlem sedan mars 200171 inlägg har en stor filmfil på 300mb som inte vill raderas.
varningspopupen säger att filen används av en annan användare eller ett annat program.
spelar ingen roll att jag startar om och stänger av alla tänkbara prg...
nån som vet hur jag får bort den??
mvh erik*
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Vad heter filen?
------------------
Konsten är inte att tala om vad det blir för väder.
Konsten är att ha ett paraply när det regnar.
*erikMedlem sedan mars 200171 inlägg filen heter musikvideo och kollar man egenskaperna är filtypen filmklipp
naxerMedlem sedan apr. 200137 inlägg Verkar som att det är ett ganska vanligt problem! Helst om det är XP du använder. Ett sätt är ett ta bort filen genom dos, det ska fungera. Om du nu har XP så kör cmd.exe, vanliga doskommandon.
*cd "mappnamn"* för att flytta till en underliggande mapp.
*cd..* för att flytta ner ett steg i mapphierarkin.
*del "filnamn.avi"* för att radera fil
*dir* för att se alla filer i en mapp
------------------
naxer
Laddat hem med DC??
Byt filändelsen eller ta bort den helt, sedan är det bara att radera den.
------------------
En kvinnas ögon skall vara som mina fötter.....mörka och fuktiga.
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Stäng av "vanliga aktiviteter i mappar" i kontrollpanelen/system/prestanda > "inställningar" > "visuella effekter" så ska det nog gå att ta bort filen.
------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO
naxerMedlem sedan apr. 200137 inlägg Det är ju dock inte alltid det går att byta filändelse om det kommer upp att filen används.
Men mitt tips högre upp om cmd.exe borde fungera.
------------------
naxer
*erikMedlem sedan mars 200171 inlägg Man tackar!
Tyvärr funkade det inte att byta filändelse eller skifta inställningar i kontrollpanelen/system/prestanda.
Men dos funkade finnt, trevligt att det finns!
Tack naxer!
mvh erik