webForumDet fria alternativet

autoinloggning

12 svar · 331 visningar · startad av Vide

VideMedlem sedan dec. 19996 094 inlägg

Hejsan!

Vart aktiverar man autoinloggningen i win2k?

Mvh, Vide

------------------
Function onLick(name)
Punch.name(in_the_ear)
End Function

Jourhavande Vide

ReeferMedlem sedan dec. 20002 114 inlägg

start/inställningar/kontrollpanelen > "användare och lösenord" -under fliken "användare", ta bort bocken i rutan för "användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn" :e

Hmmm.. ja det funkade på Win2k Pro... men på Win2k Server så finns inte den dä... :(

------------------
Function onLick(name)
Punch.name(in_the_ear)
End Function

Jourhavande Vide

Ah, men då vet jag nog vad det är, det är så att MS ÄNTLIGEN tar säkerheten på allvar ala *NIX-style så den funktionen finns öht inte på server versionerna råkar jag veta, såvida det inte finns nåt reghack förstås, men tycker nog att det ska vara så om man kör server, det är ju trots allt ett OS för den typen av uppgifter, och inte home-style entertaiment ala Win9X :e

PS du skulle ha sagt server från början .DS ;)

Synd... Så om servern startas om av någon anledning, och jag inte är hemma... så kommer den få vänta vid inloggningen till jag kommer hem...

Måste ju finnas ett sätt... ;)

Tack för svaren iaf... :)

Mvh, Vide

------------------
Function onLick(name)
Punch.name(in_the_ear)
End Function

Jourhavande Vide

stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg

jo, det finns ett sätt, lada ner MS Tweak UI från Microsoft.com, så finns det en funktion för autoinlogning

------------------
MVH
/C
A mouse is a small device that a computer user pushes across a desk surface in order to point to a place on a display screen and to select one or more actions to take from that position.

Men ..funkar den funktionen i Tweak UI verkligen på server versionerna :q

Om det är så tycker jag det är skandalöst, då kan man ju definitivt inte använda Win2k server för något allvarligt! :l

[Redigerat av Reefer den 14 jan 2001]

FlashXMedlem sedan nov. 1999992 inlägg

Är det dina Q3-servrar du tänker på Vide ;)
I så fall behöver du inte logga in för att dessa ska starta. Det går nämligen lägga in dessa som tjänster, vilka då startars oavsett om någon loggar in eller inte.

Jepp, det är mina Q3servrar... plus en FTP... ;)

Har letat lite gran, men hittar inte hur man lägger till en service... Går man in på services så kan man ju inte lägga till där... vart gör man det?

Mvh, Vide

------------------
Function onLick(name)
Punch.name(in_the_ear)
End Function

Jourhavande Vide

FlashXMedlem sedan nov. 1999992 inlägg

Misstänkte att det var Q3 :)

Nä, man kan inte lägga till det där.
Svaret finns på http://www.firedaemon.com/
Programmet FireDaemon lägger till det som tjänster åt dig.

Det finns många fördelar med att köra spelservrarna (och även andra) som tjänster då dessa är väldigt smidiga att hantera. Du kan ställa in vad som ska hända vid eventuella fel, t.ex att tjänsten ska startas om eller kanske göra en reboot på hela maskinen.

Sedan vill jag påstå att det dessutom känns lite stabilare att köra spelservrarna som tjänster istället.

[Redigerat av FlashX den 14 jan 2001]

Åhh, trevligt program... :)

Har iofs inte testat att starta om servern för att som det fungerar... pga att det finns folk inne och spelar hela tiden... :)

Mvh, Vide

------------------
Function onLick(name)
Punch.name(in_the_ear)
End Function

Jourhavande Vide

puzzeMedlem sedan sep. 20004 849 inlägg

jag lider av samma problem, och jag provade att ladda ner det där programmet. Förstår inte riktigt hur det funkar, asså att lägga till ett program som en tjänst men hur får jag programmet att auto logga in vid uppstart av datorn. Jag kör w2k server.

------------------
"When there's no more room in hell,
the dead will walk the earth."
---------------------
http://shortenings.cjb.net

puzzeMedlem sedan sep. 20004 849 inlägg

tweak UI löste det.. såg att den här tråden avslutades för ett år sedan.. men jag tar upp den igen.. hehe

------------------
"When there's no more room in hell,
the dead will walk the earth."
---------------------
http://shortenings.cjb.net

Genererad på 375 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb