webForumDet fria alternativet

Säkerhet i NTFS?

4 svar · 234 visningar · startad av Swey

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Går det på något sätt att stänga av all säkerhet i NTFS? Jag använder endast datorn själv och tycker att säkerhetskontrollerna är ett elände. Framför allt när jag har installerat om operativsystemet då jag hela tiden nekas åtkomst till olika mappar. Att återställa säkerheten tar väldigt lång tid då jag måste gå in på varje mapp, ta ägandeskap och lägga till Everyone: Full Permission manuellt.

Finns det något sätt att slippa detta och få full kontroll över alla filer utan jobb?

------------------
- Swey
Med reservation för upprörda känslor.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om du går in under Avancerat så kan du välja att ersätta underliggande mappars och filers säkerhetsinställningar med de som du själv ställer in. På så sätt får du samma inställningar på allt som ligger under den nivån som du befinner dig på.

------------------
Det finns tre sorters människor. De som kan räkna och de som inte kan.

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Jo, visst. Men det fungerar inte. Markerar man både filer och mappar får man inte ens fram Security-fliken.

Jag ver mer ute efter om det gick att stänga av säkerheten.

------------------
- Swey
Med reservation för upprörda känslor.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Men om du markerar den enhet eller mapp som filerna och mapparna ligger i så måste du väl få fram security-fliken?

------------------
Det finns tre sorters människor. De som kan räkna och de som inte kan.

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Vill man köra NT/2k/XP utan filsäkerhet så är det FAT32 eller tom FAT som gäller, den senare går det faktiskt att installera XP på otroligt nog, nackdelen är väl att varje partition blir max 2048 MB med FAT :e

------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)