Kört reparationsalternativet i Windows 2000 installationen?
------------------
"Jag är inte lat, jag bara lever livet lite saktare..."
11 svar · 156 visningar · startad av hypatia
Min son skulle spela upp en DVD-skiva i sin dator och fick tipset att ladda hem och installera något program som kanske heter DVD-player. Något gick tokigt under installationen och datorn startades om. Nu startar den om hela tiden innan man ens hinner logga in... :(
Jag skulle ju vilja ta bort det här programmet, men jag kommer inte ens in i datorn (w2k). Jag har testat att starta i felsäkert läge och felsäkert läge med kommandotolk, men det hjälper inte, den startar bara om ändå.
Finns det något sätt att komma in i datorn när den dummar sig så här?
Jag vet att jag förmodligen har beskrivit problemet dåligt, men jag var inte med när han installerade programmet och det är svårt att få ur honom mer information än så här.
Men ni brukar ju vara så duktiga på att hitta lösningar på allt, så nu hoppas jag på er! :)
Snälla, jag behöver verkligen er hjälp nu...
Kört reparationsalternativet i Windows 2000 installationen?
------------------
Det där lät klokt. :)
Men tag det nu långsamt för en som inte är så hemma på w2k. ;)
Menar du att jag ska starta från skivan och att det där alternativet ska dyka upp då?
Tryck F8 vid start och välj "last known good configuration" och se om det hjälper, för det mesta brukar det faktiskt göra det.
------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO
Reefer, det ska jag testa imorgon! :)
Sonen har datorn i sitt sovrum, och jag vill inte väcka honom, men jag återkommer med resultatet imorgon.
Jag testade "senast fungerande konfiguration", men det hjälpte inte heller. Datorn startade bara om ändå...
Fler tips? Är det reparationsalternativet som är nästa steg?
När du bootar datorn med Windows 2000 installationscdn så bör alternativet "Reparera Windows 2000 installation" eller något liknande komma upp ;)
------------------
Slå din son lite för sitt misstag tills han lär sig. Gör han det så testa då å slå din dator lite...
PS. Jag ska nog inte skaffa barn på länge =)
------------------
Regler är till för att ändras, inte för att följas!
I wouldn't if I couldn't
Nu har jag kört reparationsalternativet, två gånger för säkerhets skull ;), men det hjälpte inte, den startar fortfarande om... :(
Jag tror inte att det hjälper att slå varken datorn eller sonen heller, så jag avstår nog från det... ;)
Finns det några fler saker man kan testa för att kunna logga in på datorn?
Du kan även pröva att installera om Win2000 över den nuvarande installationen...
Är du säker på att det är något i Win som knäppat, så att det inte är något hårdvarufel?
Pröva låt datorn stå med enbart BIOS igång ett tag o se om samma sak händer då.
------------------
ja prova installera om.. funkar inte det är det format som gäller...
Så, nu har jag börjat om från början och formaterat om och installerat om w2k. Nu fungerar datorn igen i alla fall.
Tack för all hjälp! :)